Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:00:37 GMT

تربیت یک هزار قرآن آموز در جامعه القرآن سیاهکل

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۱۳۸۰

تربیت یک هزار قرآن آموز در جامعه القرآن سیاهکل

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر دوستی، عضو هیئت امنای جامعه القرآن سیاهکل امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید جامعه القرآن شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: جامعه القرآن مرکزی قرآنی است که در داخل و خارج کشور شعبه دارد.

وی در خصوص جامعه القرآن سیاهکل، افزود: تاکنون هزار نفر در سطوح مختلف در این مرکز در رشته‌های مختلف قرآن تربیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین قرآن آموزان، حافظ 14 جز قرآن هم داریم.

دوستی گفت: ساخت ساختمان جدید دارالقرآن کریم سیاهکل از سال 95 آغاز و با کمک مردم و با اراده بسیجی و روحیه جهادی 18 ماهه به پایان رسید.

عضو هیات امنای جامعه القرآن سیاهکل با بیان اینکه دارالقرآن سیاهکل 530 متر وسعت، 6 کلاس، یک حسینه، دفتر مدیریت و مرکز تاسیسات دارد، گفت: برای ساخت این مرکز قرآنی 580 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 530 میلیون تومان از این هزینه توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین شده است، تصریح کرد: 83 میلیون تومان توسط خیرین سیاهکل، 58 میلیون تومان کمک‌های مردمی، 16 میلیون تومان توسط فرمانداری سیاهکل و اداره اوقاف گیلان و 18 میلیون تومان توسط جامعه القرآن کریم برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب اساسی زندگی ماست و مردم هم با نیات خیرخواهانه وارد کار شدند تا این مرکز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا گیلان اجتماعی تربیت هزار قرآن آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت