Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر بهداشت گفت: اگر می‌خواهیم کشورمان رشد کرده و از طریق رونق اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم این اتفاق رخ دهد، باید خودمان بخواهیم و این تغییر وارداتی و اجباری نیست.

 دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان در شرکت اکتوور، گفت‌: همه آموزه‌های قرآن زیبا است، اما یکی از آیاتی که من آن را دوست دارم و قبل از انقلاب بسیار قرائت می‌شد، اما این روزها کمتر به آن توجه می‌شود، این است که خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر این که خودشان بخواهند و بپسندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر، وارداتی و اجباری نیست و اگر ملتی می‌خواهد پیشرفت کند و سرنوشتش را در حوزه‌های  سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، رفاه عمومی و ... تغییر دهد باید خودش آن را بخواهد و اگر بنا است کشور ما رشد کرده و از طریق رونق اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم این اتفاق رخ دهد، باید خودمان بخواهیم.

وی با بیان این که این پیشرفت از طریق کار و با استفاده از دانش و تدبیر ایجاد می‌شود، گفت‌: ملت‌هایی که در دنیا پیشرفت کرده‌اند، زحمت کشیده‌اند، از علم بیشترین بهره را برده‌اند و از تجربیات جهانیان استفاده کرده‌اند و شبانه روز زحمت کشیده‌اند. در حال‌ حاضر هم کشورهای زیادی را می‌شناسیم که در حوزه اقتصادی سرآمد بوده و مردم‌شان در رفاه هستند، اما مردم‌شان برای این رفاه زحمت کشیده‌اند. ما در ایران بیش از این که زحمت بکشیم، مطالبه می‌کنیم و از روز اول در زندگی شخصی‌مان هم به فرزندان‌مان مطالبه‌گری را به عنوان یک عادت یاد می‌دهیم و این انتها هم ندارد.

هاشمی با تاکید بر این که از این که در جمع تعدادی از هموطنان‌مان هستم که با تلاش و کوشش فرصت‌هایی که در دنیا در اختیار همه ما است را به خوبی استفاده کرده‌اند خوشحال هستم و از آنها سپاسگزارم، ادامه‌ داد: البته امروز شرایط دنیا متفاوت است. ما به عنوان کسانی که  نیم قرن زندگی کرده‌ایم، گرچه شاهد پیشرفت‌های وسیعی در دنیا هستیم، اما واقعا متاسف هستیم که در قرن بیست و یکم آن چه که در جهان تعیین کننده است مانند قرون وسطی زور و پول است. این که کشور و ملتی را  در همه حوزه‌ها با بهانه دفاع از حقوق ملت‌ها و شهروندان ایرانی تحریم می‌کنند، باعث تاسف است.

وی خاطر نشان کرد: تاسف مضاعف‌تر سکوت بین‌المللی است؛ بالاخره انسان بد در همه جای دنیا وجود دارد، اما بدتر آنهایی هستند که سکوت می‌کنند. این سکوت، سوء رفتار افراد بد را تشدید می‌کند. سخت‌ترین روز زندگی‌ام در طول همه این اتفاقاتی که رخ داده آن لحظه ای بود که دیدم رییس جمهور آمریکا ملت ما را تروریست خطاب کرد. همه این را می‌دانند که چنین چیزی دروغ است، اما سکوت می‌کنند. همچنان که به عربستان نیز اهانت می‌کنند. بالاخره عربستان یک کشور اسلامی است، حال اگر سرمدارانش غیرت ندارند، اما ملت‌های مسلمان غیرت دارند.

هاشمی با اشاره به قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه، گفت‌: انسان، انسانی را می‌کشد و یک خبرنگار را قطعه قطعه می‌کنند و همه دنیا هم با خبر می‌شوند، اما بعد با کمال وقاحت می‌گویند که بین پول و انسانیت طبیعی است که پول را انتخاب می‌کنیم و دنیای امروز هم سکوت می‌کند که واکنشی بسیار سرد و غیر منصفانه است. بنابراین وقتی این شرایط را با نیم قرن قبل مقایسه می‌کنیم، علی‌رغم همه پیشرفت‌ها باز هم برای جهان و نهادهای بین‌المللی عمیقا متاسف هستیم که دستاویز پول، قدرت و ثروت شده‌اند و به مسئولیت‌های مدنی و اجتماعی‌شان عمل نمی‌کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز در این شرایط جهان زندگی می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که هم در میان خودمان و هم در دنیا دوستانی داریم که به مردم کمک می‌کنند. مجموعه اکتوور نیز از همین مجموعه‌ها است و همه باید در این حوزه کمک کنند به ویژه‌ رسانه‌ها که باید به منافع ملی توجه داشته باشند. بالاخره یک خانواده‌ تمام زندگی اش را گذاشته و تعداد زیادی شغل ایجاد کرده است. فکر نکنید که ثروت و دارایی همیشه مضموم است. در اسلام چنین چیزی نیست و اینها پیرایه‌هایی است که به دین بسته‌اند. ثروتی که از مسیر مشروع به دست آید و مالیاتش داده و وجوهش پرداخت شود نه تنها مضموم نیست،‌ بلکه پسندیده است. در ‌عین ‌حال ثروت فقط به پول و فقر و فقط به نداری نیست. آدم‌های ثروتمندی هستند که در واقع فقیراند مانند همین آقای ترامپ؛ فقری که بشریت از آن آسیب می‌بیند فقر مادی نیست. خیلی‌ها ممکن است که ناامید باشند و فکر کنند که دارایی به داشتن پول است، اما همین که سلامت هستید و خیرتان به دیگران می‌رسد بالاترین ثروت است.

هاشمی گفت: گاهی مطبوعات ما به مسیر غلطی حرکت می‌کنند و این موضوع مانع کار افراد پر تلاشی می‌شود که مجموع آنها می‌تواند کشور را به سعادت برساند. بنابراین ما هیچ راهی برای تغییر وضعیت‌مان نداریم مگر این که خودمان بخواهیم و روی پای خودمان بایستیم و دست کسانی را که تلاش می‌کنند، بگیریم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد