Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفرعلیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یکهزار و 860 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت چغندر رفته بود که تاکنون بیش از 80 هزار تن از این محصول برداشت شده است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به ترتیب تحویل کارخانه های قند ارومیه، میاندوآب و خوی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: میانگین برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان امسال بیش از 50 تن در هکتار بوده که این میزان نسبت به پارسال در هر هکتار پنج تُن افزایش داشته است.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: امسال در راستای کمک به مشکلات حوضه آبریز دریاچه ارومیه، میزان اراضی زیر کشت این محصول در مقایسه با پارسال 700 هکتار کمتر شده و به کشت گندم پیشگام اختصاص یافته است.
وی گفت: بیش از 1.5 میلیون مترمکعب با کاهش این سطح از زیرکشت در مصرف آب کشاورزی این شهرستان صرفه جویی شده است.
علیزاده در خصوص پرداخت مطالبه های چغندرکاران نیز گفت: کارخانه های قند، 30 درصد مبلغ کل محصول را در لحظه تحویل به آنان پرداخت می کنند و مابقی آن را در طول فعالیت این واحدها به کشاورزان پرداخت خواهند کرد.
وی افزود: امسال چغندرقند با عیار 16 به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 200 ریال خریداری می شود که از این مقدار 410 ریال به ازای هر کیلوگرم بابت هزینه حمل به کشاورزان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا برداشت چغندرقند از 15 شهریور آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه می یابد؛ سال گذشته در مجموع 95 هزار تُن چغندرقند در 2 هزار هکتار از مزارع مهاباد برداشت شده بود.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
3020/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی جهاد کشاورزی دریاچه ارومیه صرفه جویی قند 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حسین نجف زاده افزود: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه