Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@18:56:06 GMT

ولایت‌پذیری در عمل موجب پیشرفت کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۲۴۳۴

ولایت‌پذیری در عمل موجب پیشرفت کشور می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه چهارم آذرماه در جشن میلاد بزرگ حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) که در آستان مقدس حضرت علی بن جعفر(ع) برگزار شد، با اشاره به ولایتمداری حضرت علی بن جعفر(ع)، گفت: زمانی که امام جواد(ع) به امامت رسیدند عده‌ای خدمت حضرت علی بن جعفر(ع) رسیدند و گفتند آقا شما باید به مقام امامت می‌رسیدند نه امام جواد، ایشان دستشان را زیر محاسن سفیدشان بردند و گفتند خدا این محاسن سفید را لایق ندانست اما جواد ۹ ساله و خردسال را لایق دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در دل مان به ولایت امام صادق و حضرت محمد(ص) معتقد هستیم، ابراز کرد: در فرهنگ انقلاب هم، ما بسیجی و ولایتمدار هستیم.

ماندگاری ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید: مردم تا بنده خدا نشوید از عذاب‌هایی مانند انحراف و اضطراب رهایی پیدا نمی‌کنید و در همین زمینه امام رضا(ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید بندگی خدا را کنید باید در مسیر ولایت گام بردارید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای این که ولایت‌پذیر باشیم باید به سه نکته مهم توجه کنیم، تصریح کرد: اولین نکته حق تقدم در فهم است ما باید باور کنیم که ولی از ما زودتر و بیشتر می‌فهمد. در مسائل بندگی فهم ولی از ما بیشتر است همان طوری که همه قبول داریم فهم خدا و پیغمبر از ما بیشتر است.

ماندگاری ادامه داد: به عنوان مثال حضرت علی ابن جعفر(ع) در سن ۸۰ سالگی می‌گوید امام جواد از من بیشتر می‌فهمد؛ امروز همه باید باور کنند که فهم و آگاهی امام زمان بیشتر از دیگران است و ولی فقیه هم از همه فقها بیشتر می‌فهمد.

استاد حوزه و دانشگاه به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: دراین جنگ نیز امام خامنه‌ای تنها کسی بود که نصرت پیروزی را به سید حسن نصرالله داد که نشان از فهم بالای ایشان است.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای نیز امام خامنه‌ای بیان داشت که آمریکا قابل اعتماد نیست که در عمل مشخص شد ایشان از همه بیشتر می‌فهمد که همان حق تقدم است.

ماندگاری با بیان این که خداوند می‌داند ردای ولایت را بر دوش چه کسی بیندازد، افزود: مقام معظم رهبری از ۱۰ سال پیش فرمود اقتصاد مقاومتی که اگر همه خوب گوش می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وی به نمونه دیگری از فهم بالای ولی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج هم نظام اسلامی را بیمه کرد و امروز بسیج در عراق، لبنان، یمن، سوریه و فلسطین شکل گرفته است که این نشان می‌دهد که امام خمینی(ره) زودتر از همه مشکلات نظام‌های اسلامی را فهمیده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر مسئولان به همه حرف‌های امام دیروز و امروز گوش می‌کردند امروز قطعا جلوتر بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا ماندگاری میلاد پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم

استان گلستان به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان گلستان یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین مساجد و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام در حسینیه‌ها و تکایای شهرهای مختلف استان برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

همچنین همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم دسته‌روی عزاداری در مرکز استان و دیگر شهرهای گلستان با حضور خیل عظیم محبان اهل بیت عصمت و طهارت برپا شد.

بقعه متبرکه امامزادگان گلستان همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند و یکپارچه سیاه پوش شده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است