Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی وزارت امور خارجه از متقاضیان روادید خواست مراقب دلالان در اطراف سفارتخانه ها و کنسولگریهای خارجی در تهران و پایتخت های برخی کشورهای همسایه باشند.

"​بهرام قاسمی "​ در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دریافت گزارشهایی مبنی بر کلاهبرداری از هموطنانمان برای دریافت روادید گفت:​ این دلالان در اطراف سفارتخانه ها و کنسولگریهای خارجی در کمین ایرانیان می نشینند و به بهانه گرفتن ویزا در کوتاه مدت مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از هموطنان متقاضی روادید خواست برای دریافت ویزا حتی الامکان به سایت سفارتخانه ها مراجعه کنند.
قاسمی گفت : مراجعه به افرادی که بعنوان واسطه و یا به این عنوان که در سفارت آشنا دارند می تواند برای هموطنان دردسر ساز باشد .
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :​ نیروی انتظامی امروز مراقبتهای بیشتری را برای برخورد با این شبکه های مافیایی اعمال می کند.


وی خاطرنشان کرد :​در دو سال گذشته وزارت امور خارجه با بسیاری از سفارتخانه های خارجی در تهران در این زمینه گفتگو کرده است و حتی به برخی از سفارتخانه ها که خطاهای بیشتری داشتند تذکرات لازم داده شد.
قاسمی با بیان اینکه این مشکلات در داخل کشور تا حد زیادی کاهش یافته است گفت : اکنون سفارتخانه ها سعی می کنند بصورت مستقیم با ایرانیان برای گرفتن مدارک و اطلاعات در تماس باشند گرچه ممکن است هنوز در برخی مواقع هموطنانمان مجبورندبرای دریافت نوبت در انتظار باشند.


سخنگوی وزارت خارجه افزود :​همچنین با یک نوع برون سپاری ، سفارتخانه های خارجی در تهران قراردادهایی را با برخی شرکتهای ایرانی بسته اند و دریافت مدارک و اطلاعات را به منظور صدور روادید به آنها واگذار کرده اند که با توجه به محدود بودن این شرکتها نظارت بر کار آنها دقیق تر است.


قاسمی گفت :​گروه دوم از هموطنان که مورد سوءاستفاده این دلالان قرار می گیرند کسانی هستند که به کشورهای ثالث و یا همسایه مراجعه می کنند زیرا کشور مقصد آنها در ایران کنسولگری ندارد .
وی افزود :​در این مورد هم متاسفانه گزارشهایی دریافت کرده ایم که نشان می دهد افراد واسطه و دلالان به بهانه گرفتن روادید در کوتاهترین زمان از هموطنان مبالغ هنگفتی دریافت کرده اند.


سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه معمولا" افراد واسطه از تعجیل ایرانیان مسافر سوء استفاده می کنند از این دسته از هوطنان هم خواست از مراجعه به دلالان خودداری و بطور مستقیم تقاضای روادید از سفارتخانه های خارجی را مطرح کنند.
قاسمی گفت :​میزان مبلغی که از طرف هر سفارتخانه خارجی برای صدور روادید باید دریافت شود در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه و کنسولگریهای ما در همه کشورها وجود دارد .


وی افزود : در عین حال هموطنان می توانند با مراجعه به کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای نحوه دریافت ویزا از دیگر کشورها مشورت کنند .


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : معمولا" مبالغی که باید برای ویزا از هموطنان دریافت شود مبالغ زیادی نیست و براساس تفاهم و یا عمل متقابل میان ایران و آن کشور ثالث دریافت می شود.


 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بهرام قاسمی متقاضی ویزا هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد