Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تغذیه مصنوعی یکی از برنامه های وزارت نیرو در جهت افزایش سطح آب های زیرزمینی است.

وی، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن، کنترل رسوب، گسترش کشاورزی در سطح منطقه و به تبع آن جلوگیری از مهاجرت را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام طرح مطالعاتی احداث بندزیرزمینی افین- اسفدن

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر طرح تغذیه مصنوعی در دست مطالعه است، بیان کرد: این پروژه بر روی رودخانه مشکوکی در حوزه آبریز خوشاب شهرستان سربیشه با برآورد سالانه ۰.۸ میلیون متر مکعب اجرا خواهد شد.

امامی همچنین به انجام طرح مطالعاتی احداث بندزیرزمینی و انتقال آب افین- اسفدن اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز که نوعی طرح تغذیه مصنوعی بوده در محدوده افین شهرستان زیرکوه با هدف جلوگیری از منزاعات پیرامون آب در محدوده مطالعاتی و مدیریت سیلاب، کاهش تلفات آب و جلوگیری از فرسایش های بستر رودخانه در حال مطالعه است.

۳ طرح تغذیه مصنوعی در دست اجرا است

وی با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی گزیک درمیان نیز یکی دیگر از پروژه های شرکت در این بخش خواهد بود، عنوان داشت: این طرح نیز در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی بیرجند، ۲۰ کیلومتری شمال شرق اسدیه و بر روی رودخانه گزیک با برآورد سالانه ۳.۸ میلیون متر مکعب در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان، عنوان داشت: این پروژه نیز در ۶۰ کیلومتری شرق نهبندان بر رودخانه بندان این شهرستان با حجم سالانه ۱.۷ میلیون مترمکعب در حال اجرا است.

امامی ادامه داد: همچنین طرح تغذیه مصنوعی آهنگران بر روی درودخانه آهنگران شهرستان زیرکوه یکی دیگر از پروژه های طرح تغذیه مصنوعی بوده که در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۲ طرح تغذیه مصنوعی در خراسان جنوبی اجرا شده است، بیان داشت: ظرفیت سالانه این سدها بالغ بر ۱۴.۴ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

کد خبر 4468344

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای خراسان جنوبی بیرجند حسین امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم