Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده شهید ایرج رحیمی‌نیا از شهدای حادثه تروریستی مریوان در گفت‌وگویی، دردودل‌ها و خواسته‌های خود را بیان کردند. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی یادواره شهدای حادثه تروریستی مریوان "شهدای کرامت"، استان کردستان به‌عنوان یکی از مناطق استراتژیک کشور است که از آن با تعبیر خط سرخ دفاع مقدس یاد می‌شود؛ سرزمینی که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی پس از درگیری در جنگ تحمیلی با دست‌اندازی بیگانگان دچار ناامنی و آشوب گروه‌های ضدانقلاب شد، ناامنی و آشوبی که نیروهای وفادار به این مرز و بوم را ناچار کرد برای دفاع از وحدت و تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از ظلم و ستم به مردمان کُرد جانفشانی کنند؛ پروسه‌ای که تا به امروز ادامه داشته و هر روز شاهد تکرار تلخ این تقابل نابرابر و شهادت جوانان بی‌گناه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از جمله این اقدامات ناجوانمردانه‌، حادثه تروریستی 30 تیرماه سال‌جاری روستای مرزی «دری» شهرستان مریوان بود که به شهادت 11 تن و زخمی‌شدن تعدادی از اعضای پایگاه مرزی مستقر در این روستا منجر شد، «شهید ایرج رحیمی‌نیا» یکی از جوانان برومندی است که در نتیجه این حمله و حرکت ضدانسانی به شهادت رسید و حال، خانواده‌اش در انزوای تلخی ادامه زندگی را به تنهایی و سختی در پیش گرفته‌اند.

«شهلا یزدانی» همسر «شهید ایرج رحیمی‌نیا» با اعلام اینکه 10 سال از ازدواجش با شهید ایرج رحیمی‌نیا می‌گذرد، اظهار داشت: ماحصل این ازدواج پسری هشت ساله است. همسرم از لحاظ اعتقادی فردی با ایمان و با خدا بود که علاوه بر پاسداشت نماز و خانواده، به سفر نیز علاقمند بود.

وی با ذکر اینکه همسرم 14 سال از عمرش را به‌عنوان خادم مردم برای خدمت به آب و خاکش صرف کرد، تصریح کرد: حال وقت آن رسیده که این خدمت پاس داشته شود و مسئولان و ذیربطان اجازه ندهند خون شهید پایمال شود.

همسر شهید ایرج رحیمی‌نیا با تأکید بر‌اینکه خانواده‌های 11 شهید واقعه تروریستی مربوان نیازمند حمایت معنوی و عاطفی هستند، ادامه داد: تمام 11 شهید جوانانی بودند که داغشان بر دل پدران، مادران، همسران و فرزندان خردسالشان باقی ماند. حمایت معنوی مردم و قدردانی آنان از شهدا دلگرمی است که این روزها بیش از هر زمانی می‌تواند تسکین‌بخش ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم مریوان ما را تنها نگذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: سپاه استان نیز سرکشی‌های به زندگی ما داشته است.

«ربابه کیهانی‌پور» مادر شهید ایرج رحیمی‌نیا نیز با تأیید سخنان عروسش اظهار داشت: شهدا زنده و در نزد خدا روزی می‌خورند، فرزندم نیز به مانند دیگر شهیدان حی ناطق است و حضورش را در جای جای زندگیم حس می‌کنم.

وی با بیان اینکه تنها نگرانی من بابت نوه خردسال و عروسم است، تصریح کرد: پسرم در زندگی‌اش تمام سعی‌اش این بود که با هر نفس بار زندگی ما را به دوش بکشد و در حال حاضر در نبودش، تنها حامیان را از دست داده‌ایم و در تنگنای بدی قرار گرفته‌ایم.

مادر شهید ایرج رحیمی‌نیا با ذکر اینکه پسرم در راه اعتلای فرهنگ پایداری نظام جمهوری اسلامی شهید شد، خاطرنشان کرد: هر آنچه خواست خداست شکرگزارم و دعا می‌کنم راه فرزندم که همان خدمت به خلق در راه خدا و حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و کشورش بود، پررهرو باقی بماند.

کیهانی‌پور در پایان با اعلام اینکه همه ما ادامه‌دهنده راه شهیدان هستیم و تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم، از مسئولان درخواست کرد: خانواده شهدا را فراموش نکنند چرا که امروز بیش از هر زمانی به آنها احتیاج داریم.

«آرتا» پسر هشت ساله شهید ایرج رحیمی‌نیا نیز گفت: پدرم را بسیار دوست دارم و هر زمانی که دلتنگش می‌شوم در نماز با او حرف می‌زنم.

وی دلیل این امر را بودن پدرش در نزد خدا عنوان کرد و ادامه داد: به من گفته‌اند که پدرم به بهشت رفته و از آنجا ما را می‌بیند، من از این بابت بسیار خوشحالم چراکه شنیده‌ام بهشت جای خوبی است. تنها ناراحتی من بخاطر مادرم است چرا که وقتی که ناراحت است و گریه می‌کند، نمی‌توانم کاری بکنم به همین خاطر من هم غصه می‌خورم و در اتاقم در گوشه‌ای ساکت می‌نشینم.

آرتا در پاسخ به این سؤال که چه صحبتی برای پدرت داری؟ پاسخ داد: هر حرفی که در دلم باشد را به پدرم می‌گویم و به او می‌گویم که به اندازه دنیا دلم براش تنگ شده است.‌

مراسم یادواره شهدای حادثه تروریستی مریوان "شهدای کرامت" چهارشنبه 7 آذرماه سال جاری ساعت 9:30 صبح در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری، خانواده‌های معزز شهدا و مردم ولایتمدار مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R4001/P4001/S4,38/CT2 واژه های کاربردی مرتبط شهدای کرامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای کرامت شهدای کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد