Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@09:52:10 GMT

محفل انس با قرآن در ابهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۳۱۲۰

محفل انس با قرآن در ابهر برگزار شد

به گزارش ایکنا از زنجان، محفل انس با قرآن در سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در تقارن هفته وحدت و هفته بسیج شامگاه یکشنبه 4 آذرماه با حضور حسن سلیمانی حافظ کل قرآن و دارنده رتبه‌های بین‌المللی و سیدرضا حسینی قاری ممتاز و دارنده رتبه برتر مسابقات کشوری در رشته ترتیل در مسجد جامع شناط ابهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این محفل قرآنی اصغر قرجه‌لو، مجری و کارشناس برنامه در سخنانی با تبریک عید میلاد و تقارن آن با هفته بسیج، از تلاش هیئت امنای مسجد جامع شناط و خیرانی که فضای زیبا و مناسبی برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و کلاس‌های قرآنی در مسجد جامع شناط فراهم کرده‌اند، تقدیر کرد.
در ادامه عرفان ذوالقدر نسب، قاری نوجوان به تلاوت آیاتی از سوره روم پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
سپس حسن سلیمانی حافظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخت و در سخنانی با اشاره به اینکه سطح کمی و کیفی مقوله حفظ قرآن کریم در سال‌های اخیر در استان زنجان پیشرفت داشته، افزود: شهرستان ابهر نیز دارای استعداد و زمینه مناسب برای گسترش مقوله حفظ در میان نوجوانان و جوانان است.
وی به نوجوانان و جوانان توصیه کرد از امکانات مناسب و فضای قرآنی ایجاد شده در مسجد جامع شناط بیشتر بهره‌گیری کنند.
پایان بخش این محفل قرآنی، تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سیدرضا حسینی قاری ممتاز و دارنده رتبه برتر مسابقات کشوری در رشته ترتیل بود که آیاتی از سوره یاسین را به شیوه ترتیل و آیاتی از سوره بقره را به شیوه تحقیق تلاوت کرد.
این قاری قرآن در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های تأثیرگذار قرآنی با نیت خیر و مساعدت خیران شکل گرفته و ادامه یافته است، از خیران ابهری درخواست کرد حمایت و مساعدت خود را از فعالیت‌های قرآنی جاری در این شهرستان افزایش دهند.
این مراسم به همت هیئت امنا و پایگاه بسیج مسجد جامع شناط برگزار شد و کلاس‌های آموزش قرآن ویژه آقایان در زمینه‌های مفاهیم، تحقیق، ترتیل و حفظ، صبح‌های جمعه و عصرهای سه‌شنبه در این مسجد در حال برگزاری است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان ابهر محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در آبادان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امام جمعه آبادان با حضور در این محفل نورانی گفت: در شهرستان آبادان یک محفل انس با قرآن سادات وجود دارد که خود جوش تشکیل شده و مدیریت آن هم توسط خودشان انجام می‌شود.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه محفل انس با قران آن هم به شکل خانگی دارای ویژگی‌های خاصی است افزود: این محفل علاوه بر تلاوت آیات مقدس قرآن، تفسیر مفاهیم قرآن، بیان احکام و روایات را نیز در برنامه‌های خود دارد.
وی از بزرگان طوایف و ریش سفیدان محلات خواست در بقیه محلات نیز چنین محفل انس با قرانی را را ه اندازی کنند.
یکی از سادات و بانیان این محفل گفت: محفل انس با قرآن حدود ۲۰ سال است که توسط سادات تشکیل شده است و تاثیر بسیار زیادی در فرزندان و جوانان ما وحتی و برکات زیادی در زندگی ما داشته است.

دیگر خبرها

  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود
  • برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»
  • هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم