Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سریال ستایش3 با گلایه از وضعیت ضعیف فرهنگ و هنر در البرز، برخی تعریف و تمجید های مسئولین از عملکرد های ضعیف در باب هنر را بی اساس و موهوم دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛سینا شفیعی در آثاری همچون ستایش فصل سوم، راه و بیراه و در جستجوی آرامش به عنوان بازیگر حضور داشته است و همچنین نمایش دریازدگی به نویسندگی این هنرمند البرزی جزو کاندیدای بهترین نمایش نامه نویسی در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای درد دل این هنرمند نشستیم و نظر وی را در خصوص مشکلات هنر تئاتر در البرز جویا شدیم.

سینا شفیعی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: استان البرز هنرمندان تئاتر بسیاری دارد که در عرصه های ملی و بین المللی رتبه های درخشانی دارند ولی متاسفانه هنر تئاتر در این استان بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است، از مکان جغرافیایی تئاتر شهر تا بودجه های فرهنگی ای که به این هنر اختصاص داده نمی شود. هنرمندان تئاتر در البرز برای دیده شدن مجبور به اجرا در تهران هستند.

 

بازیگر سریال ستایش ادامه داد: گویی هیچ مسئولی در البرز تعلق خاطری به این شهر و استان ندارد. من و تمام اعضای گروهم کرجی هستیم ولی برای اجرا و تمرین به تهران می رویم و این نشان دهنده بی درایتی مسئولین فرهنگی استان است که اعضای شورای شهر آن اصلا به هنر و هنرمند بهاء نمی دهند و فقط با دادن قول های واهی به هنرمندان درصدد حفظ سمت و صندلی خود هستند.

شفیعی با گلایه از وضعیت ضعیف فرهنگ و هنر در البرز، کرج را شهری مهاجر پذیر دانست که به دلیل وجود 3 زندان در این شهر آمار معضلات اجتماعی در آن بسیار زیاد است و گفت: این در حالی است که مسئولین به شدت از آن تعریف و تمجید می کنند، سوال اینجاست که شما چند فرهنگسرا، سالن تئاتر تخصصی و … برای دو میلیون جمعیت این شهر مهیا کرده اید؟!

شفیعی با اشاره به اینکه استان البرز تماشاگر تئاتر ندارد گفت: وقتی برای اجرای عموم تئاتر در البرز 3 الی 4 تماشاگر حاضر می شود و تئاتر شهر در نقطه ای کور قرار دارد که هیچ کدام از شهروندان از مکان آن خبری ندارند، می توان گفت اجرای تئاتر در البرز هیچ معنایی ندارد.

وی افزود: کلنگ زنی دو سالن حرفه ای تئاتر شهر در فروردین امسال اقدامی مناسبی بود ولی بهره برداری و تجهیز سالن ها و افتتاح آنها مهم تر از کلنگ زنی آن است که امیدواریم این سالن ها هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

شفیعی گفت: گروه تئاتر "هویت" در جشنواره بین المللی تئاتر همدان و نیز جشنواره تئاتر رضوی مجموعا 12 تندیس برنده شد . گروه تئاتر ما در جشنواره فجر و به طور کلی در هر جشنواره ای شرکت کردیم با افتخار به استان برگشتیم و همه استانهای دیگر فکر می کنند کرج قطب تئاتر کشور است ولی یک تضادی در البرز وجود دارد و تئاتری ها در البرز صرفا برای کسب درآمد مجبور به اجرا هستند.

کارگردان نمایش اسماعیل عنوان کرد: امروز در روزگاری زندگی میکنیم که آدم های معاصر به دلیل جنس مشکلاتشان به جهان اطرافشان خیلی بدبین شده اند، هنر میتواند بدون قضاوت و ارزش گذاری مسیر حقیقت را به ما نشان دهد. لذا اگر مسئولان و متولیان فرهنگی، تئاتر شهر کرج را در مرکز اصلی شهر قرار دهند و برای رونق این هنر به کمک هنرمندان بیایند مثلا بیلبوردهای شهر، محل تبلیغ نمایش های استان باشد یا در مدارس برای اجرای برنامه فرهنگی از گروه های نمایش استان دعوت شود، می توان این هنر را در استان سرپا نگه داشت تا هنرمندان استان با انگیزه بیشتری در البرز فعالیت کنند.

گفتنی است نمایش «اسماعیل» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی از البرز در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر رضوی موفق به دریافت شش جایزه و پنج تندیس  شد.

همچنین این هنرمند آثاری همچون نمایش «رقص شب تاب ها»، کوچه برزیلیا(برگزیده بخش نمایشنامه نویسی جشنواره کودک و نوجوان همدان) ، سمنو، پس لرزه( برگزیده جشنواره کودک و نوجوان همدان )، پلاس پلاس 2 را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟