Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: قرار بود که بعد از تأمین آب برای اصفهان، آب به یزد برود ولی آقای خاتمی این کار را نکرد و بدون تأمین آب برای اصفهان، انتقال آب به یزد را انجام داد. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار استاندار جدید اصفهان اظهار داشت: هر چند موافق انتخاب استاندار بومی هستم اما مشخص است که دولت بنایی بر انتخاب استاندار بومی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همواره از استانداران اصفهان حمایت کرده‌ام و قصد و غرض شخصی را در امور استان دخالت نمی‌دهم، اظهار داشت: بنده موافق انتخاب شما برای استانداری اصفهان نبودم و معتقد بودم افراد دیگری وجود داشتند که بر مسائل استان اصفهان آگاه بودند و در صورت انتصاب، امورات استان معطل نمی‌ماند اما احترام و همکاری با استاندار که به صورت رسمی توسط دولت انتخاب شده است امری ضروری است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کینه کسی را به دل ندارم و استاندار اصفهان مربوط به جمهوری اسلامی است و همکاری با شخص استاندار لازم است، افزود: استان اصفهان استانی پهناور و دارای ظرفیت‌های فراوانی است که استانداران باید به خوبی بر ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان تسلط داشته باشند.

وی با اشاره به وعده‌های دولت درباره برطرف شدن بحران آب در استان اصفهان عنوان کرد: من قبلاً به آقای روحانی، رئیس جمهور گفتم که اصفهان به چیزی جز آب نیاز ندارد و هر چند همه استانداران تلاش کردند تا موضوع آب را ساماندهی کنند اما تنها آقای مهرعلیزاده توانست قدم‌های مؤثری در حوزه آب بردارد.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: مرحوم آقای هاشمی قبلاً گفته بود که بعد از تأمین آب برای اصفهان، آب به یزد برود ولی آقای خاتمی این کار را نکرد و بدون تأمین آب برای اصفهان، انتقال آب به یزد را انجام داد، البته امروز انتظار می‌‌رود که تکمیل سد تونل سوم کوهرنگ بدون درنگ انجام شود.

وی با انتقاد از عملیاتی نشدن وعده‌های دولت در تحقق حقابه‌ها تصریح کرد: کار دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که مسیر رودخانه زاینده رود توسط کارشناسان بررسی و ساماندهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: طرح‌های مختلفی را می‌توان برای ساماندهی وضعیت آب در استان اصفهان و اختصاص آب کشاورزی انجام داد که متأسفانه بسیاری از طرح‌ها در دولت و مجلس شورای اسلامی تصویب نمی‌‎شود چراکه استان اصفهان را استانی برخوردار می‌دانند و از نیازهای این استان آگاهی ندارند.

"عباس رضایی" استاندار اصفهان شداستاندار اصفهان نگاه بخشی و جناحی نداشته باشد؛ طالب استاندار بومی هستیمبا استاندار جدید اصفهان بیشتر آشنا شوید + سوابق

در ابتدای این دیدار عباس رضایی، استاندار جدید اصفهان با ابلاغ پیام ریاست جمهوری به امام جمعه اصفهان اظهار داشت: موضوع آب مهم‌ترین مسئله استان اصفهان است، بنده به آقای روحانی گفته‌ام که اگر موضوع آب در اصفهان حل شود، امید در اصفهان جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم با همدلی و همیاری، مسائل و مشکلات استان را ساماندهی کنیم، عنوان کرد: اصفهان از پل غدیر تا پل شهرستان نیست و همه مناطق استان و شهر اصفهان باید رسیدگی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به بازرسی میدانی از مسیر رودخانه زاینده رود گفت: تمامی بندهای مصوبه شورای عالی آب باید به صورت کامل اجرایی شود و برداشت‌های بی رویه از رودخانه زاینده رود باید متوقف شود، همچنین باید صدای واحدی در استان اصفهان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی نسبت به اختصاص آب در استان شنیده شود و همچنین ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود بدون شک به صورت کامل اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41346/P1361/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست

تین نیوز

جاده هونجان اسفرجان به شهرضا یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان به شمار می رود . اگر از شهرضا به سمت جنوب آن بروید، به ییلاق دیدنی هونجان می رسید. روستای هونجان یکی از توابع شهرستان شهرضا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از جالب ترین ویژگی های روستای هونجان، آب وهوای آن است. هونجان از لحاظ داشتن پاک ترین آب وهوا توجه ستاره شناس ها را جلب کرد، تا جایی که آن ها به این روستا «آسمان پاک ایران» گفتند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد

اسفرجان نیز روستایی تاریخی در مرز استان اصفهان و شیراز و از توابع شهرضا است که سالانه بویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می شود.

حال مردم این منطقه که میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار ایران هستند و سالانه شاهد تصادفات دلخراشی در محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا هستند در کارزاری که در پلتفرم مستقل جمع‌آوری امضا اعلام شده درخواست تعریض این جاده گردشگری را دارند.

در این کارزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی، استاندار محترم استان اصفهان و نماینده محترم شهرستان شهرضا آمده است:

وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش

نماینده محترم شهرستان شهرضا

جناب آقای دکتر حبیب قاسمی

استاندار محترم استان اصفهان

جناب آقای دکتر سید رضا مرتضوی

با سلام و احترام؛

باز هم جاده باز هم تصادف باز هم مرگ باز هم غم...

محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا، یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان است و علاوه بر این که تنها مسیر دسترسی عشایر قشقایی و مردم ساکن در روستاهای هونجان، اسفرجان به شهرضاست و در آینده نزدیک با ادامه جاده درحال احداث بین روستا های هونجان و گرموک اتصال این جاده به شهرستان سمیرم برقرار می شود و به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار چشم نواز، یکی از پر تردد ترین مسیر های ارتباطی بین شهرستان های سمیرم و شهرضا خواهد شد؛ کما اینکه درحال حاضر هم این جاده به دلیل تردد فراوان یکی از پر حادثه ترین جاده های مواصلاتی شهرضا محسوب می گردد. (آمار حوادث منجر به جرح و فوت در دوسال گذشته مبین این ادعاست.)

در ادامه عنوان شده: این جاده به علت عرض کم، پیچ های زیاد، آسفالت فرسوده و نداشتن شانه خاکی متناسب از یک طرف و تردد زیاد  سالانه جان افراد زیادی را گرفته یا معلول کرده و خانواده های بسیاری را داغدار و گرفتار می کند؛ اما علیرغم پیگیری های متعدد و در جریان قرار گرفتن مسئولان طی سال های گذشته، اقدام شایسته ای در این خصوص بعمل نیامده است.

اگر مثلث انسان، جاده و خودرو را در نظر بگیریم محور فوق یادآور خاطرات تلخ و غم بار برای کسانی است که عزیزانشان را در این محور از دست داده که کماکان تبعات اجتماعی و روانی آن پابرجاست.

در همین راستا از حضور آن مقام محترم درخواست می گردد با تدابیر عالمانه خود نسبت به این درخواست به حق مردم این منطقه توجه خاص مبذول فرمایید ودستور مساعدت به مسئولین ذی ربط صادر فرمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • گام عملی برای جهش تولید
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!