Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: تاکنون صادرات هیچ دارویی را محدود نکرده‌ایم، اما به شدت با قاچاق دارو به خارج از کشور برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضدسرطان در خاورمیانه که در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز صورت گرفت، با اشاره به آغاز کار خط تولید 9 قلم داروی وارداتی، گفت: به طور حتم تولید این 9 قلم دارو که پیش از این وارد می‌شد، با همان کیفیت و البته قیمت کمتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود، مردم وقتی این قبیل خبرها می‌شنوند، از اعماق جان احساس خوشحالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت بالای صنعت داروسازی ایران در صادرات به کشورهای منطقه، گفت: بازارهای منطقه مشتاق هستند که از داروهای باکیفیت ایرانی بهر‌مند شوند و تصور من این است که تولیدکنندگان با بازاریابی و تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب و همکاری بیشتر بانک مرکزی و وزارت خارجه می‌توانند داروهای ایرانی را به کشورهای منطقه صادر کنند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درمورد ایجاد محدودیت برای صادرات دارو، گفت: تا جایی که به بازار داخلی آسیب وارد نشود، از صادرات حمایت می‌کنیم و تا به اینجا اقلام دارویی را نمی‌شناسم که صادرات آنها به بازار داخل آسیب زده باشد.

محدودیت در صادرات شیرخشک

وی با اشاره به محدودیت در صادرات شیرخشک، گفت: در شرایط تحریم، ما در صادرات اقلامی چون شیرخشک محدودیت ایجاد می‌کنیم اما در صادرات دارو تاکنون مشکلی ندا‌شته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز با مشکلی مواجه نشویم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: هرقدر داروهای ایرانی در آن سوی مرزها بازار بین‌المللی پیدا کنند، به همان میزان به نفع مردم است چراکه در این صورت داروهای ایرانی با بزرگترین کمپانی‌های بین‌المللی دارو از نظر کیفیت رقابت خواهند کرد البته در این بین قیمت نیز باید به حدی باشد که بتوان با غول‌های صادراتی دنیا رقابت کرد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم محدودیتی برای صادرات دارو ایجاد نکنیم، گفت: درست است که تلاش می‌کنیم برای صادرات دارو محدودیتی ایجاد نکنیم اما با قاچاق دارو شدیدا برخورد کرده و در این زمینه از قوه قضاییه کمک می‌گیریم، چراکه این تخلفی بزرگ محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درمورد اینکه چرا وزارت بهداشت خرید راهبردی یکپارچه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام نمی‌دهد، گفت: 650 بیمارستان در کشور داریم که اگر خرید دارو و تجهیزات پزشکی در آنها تجمیع شوند، قدرت خرید بالا رفته و در این صورت قیمت و کیفیت سامان پیدا  خواهد کرد.

وی ساختار مدیریتی در وزارت بهداشت را مانع بزرگ در خرید راهبردی دانست و گفت: مشکل ما در خرید راهبردی دارو و تجهیزات پزشکی به ساختار مدیریتی بر‌می‌گردد که به حکم قانون در وزارت بهداشت وجود دارد، به طبع در این قانون دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقل هستند.

هاشمی تصریح کرد: وزارت بهداشت به دنبال خرید استانی دارو و تجهیزات پزشکی است هرچند این کار آسان نیست زیرا مدعیان بسیاری در بیمارستان‌ها و سطوح میانی مدیریتی وجود دارند که با این کار مخالفت خواهند کرد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: آرزو داریم از شر اداره بیمارستان‌ها خلاص شویم؛ ما باید شرکتی اقتصادی برای اداره بیمارستان‌ها در کشور داشته باشیم و وزارت بهداشت نقش سیاست‌گذار و ناظر داشته باشد و از بستر بیمارستان‌ها برای آموزش، توسعه و تحقیقات و فناوری استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری