Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی تبیین سند دانشگاه اسلامی با هدف تبیین سند چشم‌انداز دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرانک سیدی، رئیس اداره مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اراک در نشست هم اندیشی تبیین سند دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور استادان این دانشگاه برگزار شد، گفت: عاملی که در کشور‌های مختلف، دانشگاهی را از دانشگاه دیگر متمایز می‌کند، بحث ارزش ها، هنجار‌ها و فرهنگ‌های جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی با بیان اینکه مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که براساس آن دانشگاه‌های کشورمان باید هم طراز جامعه اسلامی باشند، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید براساس این مصوبه حرکت کنند، زیرا دانشگاه وظیفه تعلیم و تربیت را به عهده دارد و مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند هویت ساز باشد.
رئیس اداره مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اراک تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی همه دانشگاه‌ها این سند را آماده کردند و در سال ۹۲ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که گزارش آن را به صورت ۶ ماهه و سالانه به شورای سیاست گذاری دانشگاه آزاد و شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در این سند علاوه بر چشم انداز دانشگاه ها، اهداف کلان این نهاد‌های تربیتی و آموزشی مطرح شده است، افزود: این سند دانشگاه را براساس یک سیستم درنظر می‌گیرد که موضوعات فرهنگی-تربیتی، آموزشی، پژوهشی و تکنولوژی و مدیریت به عنوان زیرسیستم‌های دانشگاه درنظر گرفته شده اند.
سیدی گفت: از جمله چشم‌انداز فرهنگی، تربیتی توجه به تربیت انسانی خردورز، آزاداندیش و خلاق با اعتماد به نفس علمی و ملی بالا، تعیین کننده‌ی استقلال ملی و خودکفایی کشور، برخورداری از هویت تمدن اسلامی و ایرانی، متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.
وی به چشم انداز آموزشی این سند اشاره کرد و گفت: برخورداری از استادان متعهد و انقلابی، متدین و مولد علم، عدالت خواه و آزاداندیش که در مکتب اسلام و انقلاب تربیت یافته اند، به عنوان چشم انداز آموزشی این سند درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اراک به چشم انداز مدیریتی این سند اشاره کرد و گفت: چشم انداز مدیریتی این سند توازن و نظام‌مند کردن بخش‌های مختلف، عدالت محور و کارآمد بودن در خدمت منافع ملی، کارآفرین و ارتقادادن بعد علمی و اخلاقی انسانی مطرح شده است.
وی تصریح کرد: در این سند بحث نهادینه سازی خیلی مهم است، زیرا تا زمانی که چیزی نهادینه نشود، رفتار نمود بیرونی پیدا نمی‌کند؛ بنابراین اگر بخواهیم دانشگاه، اسلامی باشد باید شاخص‌های دانشگاه اسلامی را در درون افراد نهادینه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اراک سند چشم انداز دانشگاه اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد