Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا بادرستانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۹ درصد سوخت نیروگاه شازند گاز بوده و به دلیلی بروز مشکل، سه روز از روزهای هفته گذشته از مازوت در حدود ۵۰ درصد استفاده شده است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه نقش بسیار مهم و حیاتی را در تولید برق کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در زمان قطع گاز دو راه حل بیشتر وجود ندارد یکی اینکه واحد را خاموش کنیم که برای این اقدام باید از تهران اجازه گرفته شود و راه حل دوم سوزاندن مازوت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجازه خروج از روند کار را نداشتیم و یک واحد نیز از مدار خارج بوده، ۵۰ درصد سوخت گاز نیروگاه را از مازوت استفاده کردیم این در حالی است که در پنج سال گذشته ۹۸ درصد سوخت نیروگاه گاز بوده است.

مدیرعامل نیروگاه شازند توضیح داد: امسال نیز تمام تلاش ما این بوده که سوخت نیروگاه گاز باشد و خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون ۹۹درصد سوخت گاز بوده و در این زمینه شرکت گاز همکاری و تعامل بسیار خوبی با ما داشته است.

بادرستانی خاطر نشان کرد: مصرف مازوت برای خود نیروگاه نیز مقرون به صرفه نیست، زیرا سه تا چهار برابر سوخت گاز هزینه دارد. همچنین راندمان کار را پایین می‌آورد و مهم تر از همه اینکه تاسیسات نیروگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت شهر اراک و آلودگی هوا ما نیز تمایلی به استفاده از سوخت مازوت نداریم و بیشتر اقدامات فنی که قرار است انجام دهیم را در زمستان در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل نیروگاه شازند افزود: سلامت شهروندان برای ما نیز دارای اهمیت است به همین منظور تلاش می‌کنیم تا کمترین میزان آلودگی را با عدم استفاده از سوخت مازوت برای شهر اراک و شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 4468586

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوای اراک صنایع آلاینده نيروگاه حرارتي شازند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد