Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، متن سخنان دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشور در همایش همکاری های ایران و اروپا به شرح زیر است:

 

جناب آقای ریستوری

مدیرکل 

همکاران ارجمند

برای من و همکارانم مایه بسی خرسندی است که اینجا در کمیسیون اروپا و در سومین سمینار همکاری های ایران و اروپا به شما پیوسته ایم. 

پیشنهاد کمیسیونر «کانتیه» برای دیداری که به سال 2016 در بروکسل باز می گردد، یک هدف ارزشمند را دنبال می کرد و به پایه گذاری یک ابتکار اساسی منتهی شد که به موجب آن دو طرف به فضای امیدوار کننده پس از دستیابی به توافق هسته ای که به سختی بدست آمد - پاسخ مناسبی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از آقای کانتیه و همکاران اروپایی ایشان - از جمله خانم موگرینی و همکاران ایشان - به دلیل تدارک برگزاری سومین سمینار در اینجاسپاسگذاری می کنیم. این رویداد دو روزه به ما اجازه می دهد که تلاش های مشترکمان را در دو سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهیم و راه ها و ابزارهای مشخص را برای پیشروی با یک دید کلی و قدم های محکم مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

جناب رئیس،

بدون هیچ استدلالی دیگر، اجازه دهید به راس تشکیلات مشترکمان رجوع کنم. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، آنچه که ما در اصل در سال 2016 در خصوص آن توافق کردیم، منعکس کننده شرایط مثبت و امیدوارکننده هماهنگ با زمان و نیاز هر دو طرف برای تحقق دستاوردهای توافق هسته ای در زمینه همکاری هسته ای بود. ضمیمه 3 برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همبستگی ذهن ها و توافق نهایی کشورهای امضا کننده در مورد رویکردها و اقدامات لازم برای اجرای توافق در این منطقه مهم و حیاتی را منعکس می کند.

من شخصا شاهد  بودم که چگونه محتوای ضمیمه 3 مورد بحث قرار گرفت و در نهایت در خصوص آن توافق شد. همه ما به خاطر داریم که در فرآیند طولانی و دشوار مذاکره چه اتفاقاتی رخ داد و ما چگونه موافقت با متن نهایی را مدیریت کردیم. بگذارید به شما بگویم که این اصلا کار آسانی نبود. اما ما این کار را انجام دادیم و سپس آن را با برخی ملزوماتش از جمله توافق در مورد همکاری هسته ای پیگیری کردیم. این حقیقت که دانشمندان و کارشناسان ایران و اتحادیه اروپا با یکدیگر پای یک میز نشستند و به تبادل دانش و تخصص در حوزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پرداختند، در واقع خود یک دستاورد بزرگ است. اتحادیه اروپا دارای موقعیت و تجربه منحصر به فردی در زمینه های مختلف فعالیت های هسته ای صلح آمیز، از جمله امنیت هسته ای، حکومت هسته ای و تحقیق و توسعه هسته ای است. در چارچوب کلی رویکرد ملی ما در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای، و به عنوان بخشی از سیاست ها و اقدامات عملی مان، ما از ایجاد و گسترش تلاش های مشترک استقبال می کنیم. در همین راستا، مبادلات با اتحادیه اروپا انجام شد و به شکل جدی دنبال شد. عزم خوب  هر دو طرف، همراه با اراده سیاسی مورد نیاز در کنار همکاری بر روی پروژه های خاص و اقدامات مشخص، ما را به نقطه کنونی رسانده است.

این خبر تکمیل خواهد شد

حجم ویدیو: 18.65M | مدت زمان ویدیو: 00:10:18 دانلود ویدیو انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اتحادیه اروپا ایران سازمان انرژی اتمی هسته ای جماران 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است

روزنامه صهیونیستی  هاآرتص با تایید اینکه رژیم اشغالگر در انزوای بین المللی  به سر می‌برد، اعلام کرد که اگر این رژیم سیاست کاملا متفاوتی را در پیش نگیرد، این انزوا از بین نخواهد رفت.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در مقاله‌ای به قلم یوزی برام، وزیر کشور سابق و نماینده کنست توضیح داد: آنچه همکاری اسرائیل با آمریکا و برخی متحدانش را ممکن کرد، این واقعیت است که ایران بخشی از محوری است که کشور‌هایی مانند روسیه، چین و کره شمالی را در بر می‌گیرد. اما این همکاری فقط در زمان بحران جهانی انجام می‌شود و همیشه در دسترس نیست .

هاآرتص  معتقد است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خود را فریب دهد که می‌تواند همیشه بر این همکاری تکیه کند؛ در حالی که تل‌آویو شاهد فرسایش سریع در خیال خود به عنوان یک کشور مشروع در بسیاری از نقاط جهان است. این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که بایکوت برخی از اعراب که قبلاً خصومت خود را با اسرائیل ابراز و بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی را مجبور به قطع روابط با این رژیم کرد، نتوانست افکار عمومی جهانی را علیه رژیم صهیونیستی تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما امروز، انزوای اسرائیل متفاوت است، زیرا نتیجه مقاومت و خصومت شهروندان بسیاری از کشور‌های جهان است. انزوای امروز اسرائیل نیز به دلیل تحریم واقعی است، از نظر بایکوت کنندگان، هر محصول یا تولید فرهنگی، چه اسرائیلی و چه مرتبط با آن، به وضوح سرکوب و بایکوت می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی نیاز دارد که بداند انزوا از بین نخواهد رفت و نمی‌توان با ناتو و آمریکا همکاری کرد، مگر اینکه سیاست کاملاً متفاوتی اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته