Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@20:51:35 GMT

ابتلا به آلزایمر با نوسانات فشار خون

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۴۹۰۶

ابتلا به آلزایمر با نوسانات فشار خون

رکنا: افرادی که در معرض نوسانات فشار خون قرار دارند مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

تحقیق جدید نشان می دهد نوسانات فشارخون ممکن است فرد را در معرض ریسک بالای زوال عقل یا بیماری آلزایمر قرار دهد.

 محققان دانشگاه کیوشو دریافتند افرادی که فشارخون سیستولیک شان (عدد بالا) هر روز در نوسان است در مقایسه با افراد دارای فشارخون ثابت تر، بیش از دو برابر در معرض ابتلا به انواع زوال عقل یا بیماری های آلزایمر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مطالعه نشان داد این گروه از افراد حدود سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به «دمانس عروقی»، به دلیل سخت شدگی عروق خونی، قرار دارند. دمانس عروقی شایع ترین نوع زوال عقل بعد از آلزایمر است.

دکتر «تامویکی اوهارا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های اصلی ما نشان می دهند افزایش روز به روز تغییرات فشارخون، فاکتور پرخطر مهمی در ابتلا به انواع زوال عقل و بیماری آلزایمر است.»

با این حال وی تاکید می کند که این مطالعه اثبات نمی کند که نوسانات فشارخون موجب زوال عقل می شود، بلکه تنها ارتباط این دو را نشان می دهد.

به گفته وی، تثبیت فشارخون ممکن است به پیشگیری از زوال عقل کمک کند چراکه بدین ترتیب عروق خونی مغز سالم می مانند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز مرد به زن غریبه جلوی چشمان زنش! / مهیار من را عذاب می داد! + جزییات زیباترین زن دنیا از نظر رییس جمهور هیز کیست؟!+عکس ناهید در زندان بود که شوهرش به خواستگاری دختران پولدار رفت! هومن خان آمپول زن به دختران جوان تجاوز می کرد +عکس زنم جمیله در چشمانم زل زد و گفت با پسر عمویش عشق بازی می کند ! گفتگو اختصاصی با خشن‌ترین کیف قاپ پایتخت / او زن تهرانی را به کما برد + فیلم و عکس رفتار زشت خانم دکتر دندانپزشک تهرانی با دختری به نام رعنا مریم و عباس 5 سال شب و روز گره زدند تا عروس و داماد شوند + عکس همخوابی کثیف زن جوان تهرانی با دوست صمیمی شوهرش / فریدون خیلی به من محبت می کرد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عقیم شدن یک مرد توسط 4 هم سلولی در زندان+عکس افزایش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 2 از سوی ایران خودرو تایید شد زنم به بهانه اضافه کاری با مردان غریبه در پی خوشگذرانی بود ! دخترهایی که با ما دوست می شدند فکر می کردند پولدار هستیم+ عکس جوان متجاوز به خانه دو زن رفت ولی خونین و ناقص بیرون آمد! +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: آلزایمر ابتلا به بیماری فشار خون دکتر بیماری عکس فیلم ایران تجاوز مرد قتل زندگی عقیم عجیب ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند