Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@18:52:38 GMT

آخرین تحولات جنگ ضد مردم یمن

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۵۳۴۷

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، در ساحل غربی ،ائتلاف سعودی-اماراتی خود را برای حملات جدیدی به الحدیده اماده می کند و به تازگی 1300 نیروی مزدور جدید به این منطقه اعزام کرده است.این درحالیست که عملیات 7 تیپ متجاوزان برای اشغال الحدیده، در ماه های اخیر بی نتیجه بوده است. منابع یمنی تاکید کردند که متجاوزان در مناطق التحیتا و کیلومتر16 هم متحمل تلفات جانی گسترده ای شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه ترین عملیات ارتش یمن ضد متجاوزان که در پاسخ به حملات اخیر به مناطق مسکونی یمن اجرا شد، .پایگاه مزدوران سعودی در نهم در شرق صنعا هم هدف یک موشک بالستیک بدر-1 پی قرار گرفت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باصداها"

محمد حیدر عضو انصار الله 
سرتیپ یحیی المهدی افسر ارشد یمنی  
شهروند 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: یمن صنعا سعودی عربستان الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای

عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران نشان داد دشمنان نه قادر به درک ابعاد گوناگون صبر استراتژیک ایران هستند و نه ‌شناختی نسبت به قواعد نهان بازدارندگی در منطقه دارند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر تاکید کردند: «به‌ لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است». 

مهم‌ترین نکته در فرمایشات رهبر حکیم انقلاب، تمرکز بر ابعاد فرامتنی عملیات مقتدرانه اخیر موشکی جمهوری اسلامی ایران در عمق استراژیک اراضی اشغالی است. متعاقب  حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق که منجر به شهادت 7 تن از فرزندان پاک و غیور مرز و بوم‌مان از جمله سرداران شهید سرلشکر زاهدی و سرلشکر حاجی‌رحیمی شد، مقامات سیاسی غرب در برابر نقض صریح کنوانسیون وین صراحتا سکوت کرده  و رسانه‌های ضد انقلاب نیز سرمست از تجاوز رژیم منحوس و نامشروع صهیونیست به مقر دیپلماتیک کشورمان در سوریه، آن را نمادی از قدرت شیاطین زمان در برابر ایران اسلامی پنداشتند. زنجیره‌های جبهه باطل دست در دست یکدیگر دادند تا تل‌آویو را در مقام یک کنشگر شکست‌ناپذیر و کشورمان را در کسوت یک بازیگر منفعل و ضربه‌پذیر نشان دهند. با این حال زمانی که عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دشمن صهیونیست در خطبه‌های نماز عید فطر رهبر انقلاب عیان شد، بازیگران غربی ارسال پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم خود را از مجاری گوناگون منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای آغاز کردند. بازیگرانی که حتی حاضر به صدور یک بیانیه ساده در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم سفارت ایران در دمشق نشدند، این بار ملتمسانه از ایران خواستند از هرگونه واکنشی نسبت به این تجاوز اجتناب کند! 

اما دلیل اصلی ترس دشمنان از واکنش ایران چه بود؟ پاسخ این سوال مهم را رهبر بزرگوار انقلاب در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح غیور کشورمان فرمودند. واقعیت امر این است که ابعاد فرامتنی عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مستقیما پیش‌فرض‌ها و مبانی راهبردی کلان سیاست منطقه‌ای غرب و رژیم اشغالگر قدس را هدف قرار داده و آنها را ابطال کرده است. بر مبنای این پیش‌فرض‌ها، صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نامحدود بوده و متقابلا، قدرت برهم زدن فوری موازنه قدرت از سوی ایران نیز ناممکن به نظر می‌رسید! با این حال عملیات اخیر نشان داد دشمنان نه قادر به درک ابعاد گوناگون صبر استراتژیک ایران هستند و نه ‌شناختی نسبت به قواعد نهان بازدارندگی در منطقه دارند! آنها بسیار دیر متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران بازیگر تابع محیط نیست، بلکه هر لحظه اراده کند محیط را به تسخیر خود در می‌آورد. این همان قدرت جابه‌جایی ثوابت و تغییر زمین بازی است که تهران توانایی خود در هدایت آن را به رخ دشمنانش کشید. رسانه‌های غرب پس از خروج حداقلی و ابتدایی  از شوک سختی که به آنها وارد شد ـ که هنوز آثار و تبعات آن ادامه دارد ـ دستورالعمل کاری مشخصی از سوی نهادهای امنیتی و دولتی خود دریافت کرده‌اند. آنها موظف شده‌اند از تمرکز افکار عمومی دنیا بر ابعاد فرامتنی و تاثیر کلان راهبردی عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

رسانه‌های دشمن از یک سو تلاش می‌کنند ماهیت واکنش ایران را زیر سوال برده و آن را در قالب یک کنش (تجاوز اولیه) تفسیر کنند! و در گامی دیگر، آنها سعی دارند اطلاعات کذبی را درباره میزان خسارات مادی، نظامی، امنیتی  و جانی وارده بر صهیونیست‌ها در عملیات «وعده صادق» به افکار عمومی دنیا مخابره کنند اما اعتراف اخیر بن گویر، وزیر امنیت قومی رژیم اشغالگر قدس و برخی دیگر از مقامات این رژیم مبنی بر موفقیت این عملیات، جایی برای ادامه این مانور دروغین باقی نگذاشته است. صهیونیست‌ها و رسانه‌های غرب باید نسبت به این حقیقت خدشه‌ناپذیر آگاه شوند که تغییر موازنه قدرت در منطقه از طریق روایتگری مجعول از واقعیات به دست نخواهد آمد!  پرواز صدها موشک و پهپاد ایرانی بر فراز اراضی اشغالی، آن هم در برابر چشمان بهت‌زده دشمنانی که تصور این عملیات قاطع را نمی‌کردند، جهان را به تعظیم در برابر قدرت بازدارندگی ایران واداشته است.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • 200امین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • حمایت مردمی از عملیات وعده صادق