Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست های نظام آموزشی گفت: اجرای سند تحول بنیادین از رسالت های مهم سازمان سما در کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا منظری توکلی سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای سیاستگذاری سما استان هرمزگان با تبریک ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت و یکپارچگی ملت هوشیار و همیشه در صحنه، تحت لوای ولی امر مسلمین جهان به افتخارات بزرگ و موثری در حوزه های مختلف دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور را بی بدیل دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط و امکانات موجود و حضور نیروی انسانی ماهر در تربیت معلم به خوبی عمل می کند و می توان گفت از صلاحیت بالاتری در این خصوص برخوردار است.

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین خاطر نشان کرد: نظام آموزشی کشور پیش از سند تحول بنیادین با چالش تک بعدی بودن آموزش های مبتنی بر مباحث علمی صرف روبه رو بود و با ارایه سند تحول بنیادین انتظار می رود رویکردها به مرور به سمت هدف گذاری کلان این سند در برونداد دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی از نظر تربیتی و پرورشی و از سویی مهارت آموخته برای ارایه خدمت هر چه بیشتر به جامعه سوق یابد.

دکتر منظری توکلی تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا برونداد آن، سربازانی برای اقامه احکام اسلامی و برقراری حکومت الهی باشند.

وی در خصوص کندی تحقق سند افزود: در نظام تعلیم و تربیت، معلم، فضای آموزشی، خانواده و دانش آموز همه با هم در این نظام تأثیرگذار هستند، هر کدام همراه نباشد اهداف ناقص می ماند، بر همین اساس بود که مقام معظم رهبری فرموده اند بند بند سند تحول بنیادین باید اجرا شود.

سرپرست سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت 30 ساله مدارس سما خاطر نشان کرد: باید در بحث نیروی انسانی ساماندهی ویژه صورت گیرد و آموزش معلمان یکی از اولویت های ساماندهی نیروی انسانی است که همه آنها باید به روز باشند.

دکتر منظری توکلی به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی در مجموعه دانشگاه آزاد و مدارس سما تاکید کرد و گفت: با تغییر و تحول در سیستم مدیریتی و اجرایی و رویکردهای نوگرایانه دکتر طهرانچی به سیستم آموزش و پرورش انتظار می رود با استفاده از روش های نوین آموزشی راه کارهایی جهت بالا بردن سطح کیفیت آموزشی در مدارس سما نیز با شدت و حدت صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی رویکرد مدارس سما را مخاطب محور دانست افزود: سعی بر این است خدماتی ارائه شود که مورد رضایت خانواده‌ها باشد؛ بر همین اساس در مراکز آموزشی و فرهنگی سما فعالیت‌های انجام شده در راستای کیفیت بخشی به آموزش دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي مدارس سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد