Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با اشاره به روند سیر جمعیت به سوی سالمندی گفت: با توجه به این موضوع نیازهای سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; صمد علیپور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موسسه خیریه هفت باغ  مهربانی زنجان(خانه سالمندان) از زمان آغاز رسمی فعالیت‌های خود سعی کرده تا در بخش‌های مختلف برای سالمندان گام بردارد، اظهار کرد: این موسسه خیریه در سال 1395 که نخستین سال فعالیت خود بود، نسبت به انجام عملیات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان زنجان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) با اشاره به اینکه انجام عملیات عمرانی با هدف فراهم سازی محیط استاندارد و مطلوب برای سالمندان عزیز زنجان بوده است، تصریح کرد:  سال ۱۳۹۵، مبلغی معادل ۵۵۰ میلیون تومان برای اقدامات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پس از استانداردسازی محیط و ایجاد برخی امکانات برای سالمندان در این مرکز،  ایجاد انگیزه برای زندگی بهتر سالمندان در سال 1396 جزو برنامه‌های اصلی این مووسسه خیریه قرار گرفت، گفت: در همین راستا تابستان سال 1396 کلاس‌های آموزش نقاشی با حضور یکی از استادان به نام این رشته برگزار و آثار پدربزرگ‌های این مرکز در نمایشگاهی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به نمایش عموم درآمد.

علیپور با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌هایی از جمله کلاس‌های نقاشی، سفالگری، نقاشی بر روی شیشه، ورزش صبحگاهی و غیره به صورت هفتگی و ماهانه برای سالمندان در این مرکز برگزار می‌شود، گفت: با هدف جلب مشارکت عمومی و ایجاد فضایی شاد و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی موسسه هفت باغ مهربانی زنجان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و شادی جشن‌های مناسبتی برگزار و ماهانه نیز برای پدربزرگ‌های متولد هر ماه، جشن تولد گرفته می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) در پایان با تاکید بر لزوم همکاری همه آحاد جامعه و به ویژه دستگاه‌ها برای پیشبرد امور برنامه‌های مرتبط با سالمندان، خاطرنشان کرد: جامعه ایران در حال حرکت به سوی سالمندی است و این موضوع ضرورت توجه بیش از پیش به این قشر از جامعه در کشور را یادآور می‌شود.

علیپور در پایان اظهار کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان زنجان سالمندانی متشکل از سالمندان مستقل، نیمه مستقل و وابسته هستند و برای آن دسته از سالمندان وابسته باید فضا ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان