Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، چین روز دوشنبه اعلام کرد سه تبعه آمریکایی را ممنوع الخروج کرده است زیرا آنها مظنون به ارتکاب "جرایم اقتصادی" هستند.
روزنامه نیویورک تایمز نوشته از خروج ساندرا هان Sandra Han، زن چینی الاصل و فرزندان وی به نام های سینتیا Cynthia و ویکتور لیو Victor Liu، از چین پس از سفر آنها به این کشور در ماه ژوئن ممانعت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، فرزندان این زن می گویند پلیس جلوی بازگشت آنها را گرفته است تا پدرشان، که مدیر سابق یک بانک دولتی چین است، مجبور شود به کشور بازگردد تا با اتهامات کیفری علیه خود مواجه شود.
این نشریه آمریکایی می افزاید ادعا می شود مادر آنها یک در یک مکان مخفی به نام "زندان سیاه " نگهداری می شود.
در ادامه این گزارش آمده که فرزندان این زن به مقامات آمریکایی و اقوام خود گفته اند به رغم این که به ارتکاب جرمی متهم نشده اند ولی از بازگشت آنها به خانه ممانعت شده است.وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از تصمیم این کشور دفاع کرد.
گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در یک کنفرانس خبری عادی اعلام کرد: "آن طور که مقامات ذیربط ما را مطلع کرده اند،
این افرادی که شما نام بردید، همگی مدارک شناسایی قانونی و معتبری به عنوان شهروندان چین دارند". وی افزود: "آنها مظنون به ارتکاب جرایم اقتصادی هستند و پلیس چین جلوی خروج آنها را از چین گرفته است".
قوانین چین تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. به رغم این که گفته می شود چین پیش از این نیز جلوی خروج اتباع خارجی را گرفته ولی کم سابقه است که یکی از افرادی که هم اکنون در بند است، در آمریکا متولد شده باشد.
وزارت امور خارجه در واشنگتن ماه ژانویه درباره استفاده پکن از "ممنوعیت خروج" برای وادار کردن اتباع آمریکایی به حل و فصل مناقشات یا مجبور کردن اعضای خانواده یا همکاران آنها برای همکاری با مقامات چینی هشدار داد.
براساس گزارش نیویورک تایمز، ویکتور، 19 ساله که متولد آمریکا است، قرار بود سال دوم تحصیلات خود را در دانشگاه جرج تاون آغاز کند و سینتیا، خواهر 27 ساله وی، در حال بازگشت به امریکا بود تا با شرکت مشاوره ای مک کنزی اند کامپنی McKinsey & Company، کار کند.
این خواهر و برادر مدعی هستند بیگناه هستند و از آنها برای اعمال فشار بر لیو چانگمینگ Liu Changming، پدرشان که فردی تحت تعقیب در چین است، استفاده می شود.
لیو، که زمانی مدیر عامل بانک ارتباطات Bank of Communications بود، متهم به کمک به اجرای یکی از بزرگ ترین کلاهبرداری های بانکی در چین است که در جریان آن 1.4 میلیارد دلار وام غیرقانونی به سازندگان املاک اعطا شد.وی سال 2007 از چین گریخت و فرزندانش می گویند او سال 2012 با خانواده اش قطع ارتباط کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اتهام جرائم اقتصادي تبعه آمريکا چين ممنوع الخروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی

به گزارش قدس آنلاین، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ قروردین با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعان ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رأفت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان «خانه» واقعی همه ایرانیان است، ابراز امیدواری کرده است که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل