Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابراهیم مقیمی درباره اظهارات اخیرش درباره احتمال وقوع زمین لرزه ای  مشابه کرمانشاه در زنجان و آذربایجان غربی، گفت: بر اساس وضعیت میکروگسل های این مناطق و فعالیت های لرزه ای که دارند، پیش بینی می شود در زنجان، آذربایجان و تهران هم شاهد زلزله هایی مشابه باشیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش بینی زمان وقوع این زمین لرزه احتمالی وجود دارد یا نه، گفت: خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هیچ وجه نمی توان زمان آن را مشخص کرد.

رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه می توان گفت این صرفا یک پیش بینی است و الزاما محقق نمی شود، گفت: اینکه رخ ندهد بعید است، چرا که بر روی یک پهنه لرزشی بسیار شدید قرار داریم.

مقیمی در واکنش به اینکه این اظهارات ناقض فرضیه عدم امکان پیش بینی زمان و شدت زلزله است نیز گفت: زمان وقوع بعضی پدیده ها مثل طوفان و سیلاب ممکن است اما زلزله نه. چراکه اطلاعاتی از درون زمین نداریم اما اطلاعاتی از انرژی های متراکم و میزان لرزه ها در اختیار داریم. علاوه بر این، گسل ها خود گویای خیلی از اتفاقات است. در حقیقت ما از نشانه ها پیش بینی می کنیم چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد.

وی درباره امکان کاهش حجم انرژی درون زمین و به تبع آن کاهش شدت زمین لرزه های احتمالی در آینده، تصریح کرد: این ممکن نیست و زلزله اخیر نیز نشان داد که این فرایند رو به بزرگتر شدن و افزایش است. تاکنون ما در محدوده البرز و زاگرس زلزله 7.2 ریشتری نداشتیم. زلزله شش ریشتری داشتیم که در حوزه فارس بود اما بزرگای این زلزله نشان داد اتفاقاتی در داخل زمین در حال وقوع است. از این جهت تنها راهکار موجود برای مقابله با زلزله،  ساخت و ساز مستحکم و مقاوم سازی است. 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

سرهنگ بهرام تقی زاده فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای‌مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع‌طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییرکاربری‌های غیرمجاز است.

وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی‌ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی‌کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های‌کشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سالانه در ایام نوروز و فروردین‌ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی‌کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر‌کاربری غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد.

تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳ مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی‌کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار تا یک‌ میلیون هکتار اراضی‌کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • بهاباد امروز لرزید