Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: سید علی موسوی گرمارودی از جمله شاعرانی است که مضمون خدا و قرآن را در اشعارش مورد استفاده قرار داده و از پیش از انقلاب اینچنین شعر می گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حداد عادل در آیین نکوداشت سید علی موسوی گرمارودی که در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد تصریح کرد: آشنایی من با این شاعر و نویسنده به سال 42 و پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد که عشق و علاقه من به ادبیات رشته پیوندی میان ما برقرار کرد که تا امروز ادامه پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گرمارودی برای نسل ما جایگاهی دارد زیرا ایشان در قبل از انقلاب جزو دو شاعری بود که در قالب شعر نو و انواع قالب های شعری دیگر از مضامین دینی، انقلابی و اسلامی که برای ما مغتنم بود اشعاری را سروده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در آن دوران فقط شعر نو مورد اهمیت بود و کهن سرایان عقب محسوب می شدند، تاکید کرد: در میان انبوه شاعران نو پرداز تنها یک نفر اهل بیت و قرآن و خدا را بیان می کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز به راه خود ادامه داد که این مذهبی بودن در آن زمان برای همه پشتیبانی و حمایت بود.
عادل با بیان اینکه گرمارودی در همه ابعاد شعر از جمله غزل، قصیده، سپید، آزاد و نو وزن آزموده و سر بلند بیرون آمده است اظهار داشت: درون مایه همه این انواع شعری اعتقادات و معارف دینی، اخلاق، انقلاب و اسلام است.
وی افزود: خصوصیت مهم گرمارودی تسلط بر قصیده سرایی است که این قالب شعری اکمل اشعار است یعنی کسی بتواند قصیده بسراید همه انواع شعر را می تواند تجربه کند و تمامی شاعران بزرگ تاریخ ادبیات، قصیده سرا بودند.
فراهنگ 7561** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ادب گرمارودي حداد عادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر

مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، امروز - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه و تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی این دیدار متعاقباً منتشر می‌شود.

کد خبر 751009

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است