Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف امروز پنجم آذرماه با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، گفت: جشنواره تئاتر الف اتفاق بزرگی در منطقه است و چنین رخدادهای موفقی نشان از نقش تاثیرگذار بخش خصوصی در بالندگی حوزه‌‌ فرهنگ و هنر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عرصه فرهنگ و هنر بخصوص تئاتر، نگاه ما برای رشد و تعالی به بخش غیر دولتی است.

وی با اشاره به بحث واسپاری امور به اهالی فرهنگ و هنر و اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این موضوع تصریح کرد: اداره کل در بحث واگذاری مراکز و نهادها به بخش خصوصی جایگاه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدپور تاکید کرد: اتکا به هنرمندان و اصحاب فرهنگ راهگشای اتفاقات خوب در عرصه‌‌ی فرهنگ و هنر است.

نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر الف نیز در بخش دیگری از مراسم اختتامیه این جشنواره بیان کرد: جشنواره تئاتر الف در آینده یکی از جشنواره‌های معتبر منطقه و دنیا خواهد بود. امیدوارم چراغ این جشنواره روشن بماند و تبریز ما بدرخشد.

وی در ادامه مطلبی را در خصوص جنگ های رخ داده در جهان و جنگ انسان علیه خود و طبیعت قرائت کرد و استمرار فعالیت‌های صلح طلبانی از جمله فعالیت‌های تئاتر نظیر جشنواره تئاتر الف با رویکرد صلح را بسیار تأثیرگذار دانست.

در پاین این این جشنواره، «علیرضا معظمی» برگزیده بخش پوستر، «مازیار اسدی» و «حسین اسماعیلی»؛ برگزیده و شایسته دریافت لوح تقدیر بخش عکس و «امیرحسین کمالی» هم برگزیده و شایسته دریافت تندیس بخش عکس شدند.

در بخش نمایشنامه نویسی، ضمن تقدیر از «صابر نیکبخت» برای نمایشنامه «لک لک ها» و «زهرا مینویی» برای نمایشنامه «بندخانه»، تندیس به «فریدون ولایی» برای نمایشنامه «اپرای شیپوری» اهدا و «مهند الهادی» برای نمایشنامه «زنگ خاموشی» از عراق هم بهترین نمایشنامه نویس جشنواره شناخته شد.
در بخش مسابقه صحنه ای، موسیقیِ «بهرنگ عباسپور»، طراحی لباسِ «فاطیما پشت کوهی» و طراحی صحنه «ابراهیم پشت کوهی»، هر سه برای نمایش «مثل آب برای شکلات» برتر شناخته شدند.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران ضمن تجلیل از «رویا نونهالی»، لوح تقدیر این بخش را به «پری بارانی» بازیگر «آبی ترین آسمان زمین» اهدا و معصومه بیگی بازیگر «مثل آب برای شکلات» را هم به عنوان بازیگر زن برگزیده جشنواره معرفی کرد.

در بخش بازیگری مرد هم لوح تقدیر جشنواره به «محمدرضا صولتی» برای نمایش «سندرم پای بیقرار» اهدا و «شوقی حسین اف» بازیگر نمایش «یادداشت های یک دیوانه» از کشور آذربایجان، بازیگر برگزیده معرفی شد.

در بخش کارگردانی جشنواره، «شایان فیروزی» برای نمایش «خون مردگی» لوح تقدیر گرفت و تندیس این بخش هم به «فرانک فهر» از کشور رومانی تعلق یافت.

همچنین از نمایندگان گروه های فنلاند، عراق و آذربایجان و هنرمندان شرکت کننده از کشورهای سوئد، لهستان و افغانستان در جشنواره، قدردانی شد.

جشنواره بین المللی تئاتر الف با رویکرد صلح جهانی از ۲۷ آبان امسال فعالیت خود را آغاز کرده بود و امروز پنجم آذرماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با معرفی راه‌یافتگان ۵ بخش اصلی جشنواره  «طنزپهلو» در کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و بخش طنز چندرسانه‌ای،  نفرات اول تا سوم هر بخش در روز اختتامیه تقدیر می‌شوند.

اسامی نامزدهای نهایی راه‌یافته به بخش داوری هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

بخش شعر

عباس احمدی، مجتبی احمدی، جواد حیدری، سعید زینلی زاده، علی سلیمیان، محمدحسن صادقی، نیما طباطبایی، عبدالرضا قیصری، علی اکبر مدرس زاده، حمیدرضا ملایی، سید محمد جواد میرصفی

بخش نثر

رضا احسان پور، عباس احمدی، ارژنگ حاتمی، وحید حاج سعیدی، مریم حسن‌نژاد، محمدرضا زروندی، محمد زندی، محمدحسین صادقی، سید محمدجواد کیش بافان، افشین محمدی

بخش داستان

الهه ایزدی لای بیدی، ایمان ابیلی، رضا احسان پور،  مریم ابراهیمی شهرآباد، فاطمه الهی شیروان، وحید حاج سعیدی، سمیه سادات میرعباسی،  سعید قلیزاده، بنیامین کلاچاهی ثابت، فاطمه یوسفی

بخش کاریکاتور و کارتون

هیبت احمدی، حسن امیدی، محمدعلی خلجی، محمد علی رجبی، علی رفیعی، سوده سلامت قمصری، هدیه صدیقی کسمائی، سالار عشرت خواه، مهدی منصوری، عاطفه یاریان

بخش چندرسانه‌ای

عباس احمدی، فرشته پناهی، سید محمد پیشنمازی، لیلا تندرو، حسن حاتمی، محمدمهدی رضایی، حمید علیزاده، سید محمدجواد کیش بافان نفرات اول تا سوم در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

بنا بر همین گزارش، آئین اختتامیه جشنواره  «طنزپهلو»، ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اجرای رضا رفیع و موسیقی پرواز همای برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است و عباس حسین‌‌نژاد دبیری این دوره را به عهده دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند