Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته قرآن کریم نوع آموزش را علت علاقه کودکان به کلاس های قرآن معرفی کرد و گفت: سال ۹۶ در سطح کل کشور به صورت انفرادی و تیمی جز بهترین های ایران شدیم و این صدر بودن به دلیل نوع آموزش ما بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، فرهاد فلاح پور صبح امروز در بزرگترین همایش قرآنی سفیران الهی که با تجلیل از ۷۰ حافظ کل قرآن کریم در رشت برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در رابطه با قرآن کریم اظهار کرد: پیامبر بر چگونگی قرائت قرآن تاکید داشتند زیرا ما عقیده داریم که مردم قرآن را هزاران مدل می خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تنها یک مدل از هزاران مدل قرآن خواندن مردم صحیح است و برکت اصلی را دارد اذعان کرد: قرائت قرآن قوت قلبی است و قرائت صحیح آن برکات بسیاری را شامل میشود و کسانی که قرآن را با مدل صحیح آن می خوانند سعادتمند می شوند.

 

استاد برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه باید طرز صحیح قرائت قرآن را با همه جوانب آن به یکباره و در یک آموزش به کودک داد گفت: باید همه بخش‌های مهم را با تمام ویژگی های آن را به صورت یک لقمه به بچه ها بدهیم زیرا اگر اینطور نباشد فرد با آموزش نادرست حرکت میکند و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد زیرا در ذهن کودک هک می‌شود.

 

 

فلاح پور نوع آموزش را علت علاقه کودکان به کلاسهای قرآن معرفی کرد و افزود: کودکان با عشق در کلاس قرآن شرکت می کنند و این عشق از حضور آنها در کلاس ها هویدا است.

 

وی با بیان اینکه سال ۹۶ در سطح کل کشور به صورت انفرادی و تیمی جز بهترین های ایران شدیم و این صدر بودن به دلیل نوع آموزش ما بود ابراز کرد: مهدی عبرتی از کل ایران برای مسابقات جهانی انتخاب می شود که در حفظ ایران بین تمام جوانان مقام اول را کسب کرد و برای مسابقات جهانی دعوت شد.

 

 

 

استاد برجسته قرآن کریم با اشاره به رضا حقیقی که توانست مقام دوم قرائت روشن دلان جهان را دریافت کند گفت: سوگند رفیع زاده نیز پدیده سال ۹۶ در حفظ قرآن معرفی شد و همچنین او تمام ترجمه قرآن بالغ بر هفت جلد را به پایان رسانده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است

محمد عطاءاللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت برگزاری مراسمی مانند محفل قرآنی امام حسنی‌ها و تأثیرات آنها در جامعه گفت: همانطور که در جامعه امروزی فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلفی در نقاط مختلف دنیا جای خود را باز می‌کنند و ترویج داده می‌شوند، نباید از فرهنگ دینی و قرآنی نیز غافل شویم.

وی اسلام را کامل‌ترین دین و قرآن و اهل بیت (ع) را دو بازو و رکن آن دانست و با اشاره به اینکه در صورت مغفول واقع شدن این دو مورد قطعاً دین ضعیف خواهد شد، افزود: آموزه‌های قرآنی که مطالب بسیاری را در بر می‌گیرند، در رفتار فردی و اجتماعی مردم تأثیر بسزایی دارند.

این مداح اهل بیت (ع) با تاکید بر ضرورت ترویج موضوع تربیت و انسان ساز بودن مطالب قرآن کریم در جامعه عنوان کرد: در خصوص رفتار نوجوانان تا بزرگسالان، در همه اقشار و سنین، قرآن کریم می‌تواند به عنوان یک راهنما و راهگشا عمل کند و دوا و درمان بسیاری از دردها و مشکلات باشد.

قرآن درمانی برای مشکلات بشریت است

عطاءاللهی با بیان اینکه اکنون یکی از دردهای ما دغدغه نداشتن مردم نسبت به موضوعات مختلف در ساختار انسانیت در جامعه است، اظهار کرد: قرآن برای این مشکل و موضوعاتی از قبیل جامعه کم برخوردار درمان دارد. در این راستا سفارش بسیاری به خمس و زکات و دستگیری از فقرا و نیازمندان شده است.

وی با اشاره به اینکه این موارد هم در قرآن کریم مطرح شده‌اند و هم در سیره عملی اهل بیت (ع) وجود داشته‌اند، بیان کرد: قرآن نوعی دارو و درمان برای انسان و بشریت است و هر کس به کلام وحی رو بیاورد، عاقبت به خیر می‌شویم و در صورت غفلت از آن، فرهنگ‌های غلط دیگر جای قرآن را در جامعه می‌گیرند.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه توجه به حجاب و عفاف و حیا نیز در قرآن کریم آمده و مردم باید آن را سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: بنابراین محافل قرآنی و اهل بیتی در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و از طریق آنها مردم می‌توانند خود را به انسان کامل که خداوند انتظار دارد، نزدیکتر کنند.

گاهی شمشیر جواب دشمن است، گاهی صبر و مدارا

عطاءاللهی با بیان اینکه ما با بهره گیری از قرآن کریم می‌توانیم یک انسان کامل شویم و راه خود را پیدا کنیم، اظهار کرد: در روایات آمده که امام حسن مجتبی (ع) چندین بار زندگی خویش را بین فقره تقسیم کردند و این موضوع هم سفارش قرآن کریم و هم سیره عملی امام است و ما نیز باید حواسمان به فقرا باشد.

وی با اشاره به سفارش به صبر در قرآن کریم بیان کرد: بردباری امام حسن مجتبی (ع) و مدارا کردن با دشمن در زندگی ایشان بسیار نمایان است. گاهی شمشیر جواب دشمن است و بعضی اوقات صبر و مدارا کردن که قرآن کریم این موارد را گوشزد کرده و در سیره عملی اهل بیت (ع) نبر قابل مشاهده است.

این مداح اهل بیت (ع) عنوان کرد: برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها بازتاب بسیار بزرگی در دنیا داشت و به نوعی بین المللی بود و ۱۲۰ هزار نفر از خانواده‌های مختلف در این گردهمایی قرآنی حضور پیدا کردند. جمهوری اسلامی ایران با این برنامه به دنیا فهماند که ایران اسلامی با قرآن همراه است.

برکات قرآن در خون ما ریشه دارد

عطاءاللهی افزود: جامعه ما قرآنی، دینی و مذهبی است و همه دنیا بدانند که وقتی فقط در یک برنامه قرآنی ما ۱۲۰ هزار نفر حضور پیدا می‌کنند، یعنی ایران اسلامی و این دولت، مملکت و حکومت با قرآن کریم همراه است و این کتاب آسمانی ریشه در جامعه و خانواده‌ها دارد و ما قرآن دوست هستیم.

وی مطرح کرد: ما به تمام دنیا فهماندیم که برکات قرآن کریم ریشه در جامعه اسلامی و خون ما دارد، یعنی ماحصل قرآن برکات و معنویات آن است و ما خط به خط با برکات قرآن آمیخته شده‌ایم و به آنها عمل می‌کنیم. ما از آثار قرآن آموخته‌ایم که پای آرمان‌های ارزشی دین اسلام بایستیم.

این مداح اهل بیت (ع) مطرح کرد: در بسیاری از ممالک دیگر موضوع قرآن و دینداری وجود دارد و همراه با پرچمی که به نام اسلام و قرآن بلند می‌کنند، خوی وحشی گری نیز دارند اما ما خوی وحشی گری نداریم که این موضوع نشان می‌دهد آموزه‌های قرآن، آموزه‌های تربیتی، اخلاقی و دینی ماست.

عطاءاللهی افزود: ما نیز مانند پیامبری که قرآن را آورده اخلاق مداریم و سیره نبوی و اهل بیت (ع) را بلدیم، با پوست و گوشتمان آمیخته است و تأثیرات خوبی در جامعه دارد. برگزاری محفل امام حسنی‌ها نشان داد که ما با قرآن و اهل بیت (ع) هستیم و تا پای جان برای آنها ایستادگی خواهیم کرد.

کد خبر 6064335

دیگر خبرها

  • تضعیف اعتقادات جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • جنگ نرم و تضعیف اعتقاد جوانان از اهداف امروز دشمنان است
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • «محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • محفل انس با قرآن کریم در افوس
  • همدلی مثال زدنی خانواده‌های قرآنی ایران در جهان
  • کسانی که از اختلاف طبقاتی سود می بردند اولین مخالفان پیامبران بود
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • برگزاری کلاس آموزش قرآن کریم در روستای الیف + تصاویر