Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در هفته‌های اخیر خبر حضور چهره‌های اینستاگرامی در سینما و تلویزیون باعث ایجاد حواشی زیادی شد. این چهره‌ها پس از شهرت در اینستاگرام به بازیگری نیز ورود کردند.

احتمالاً تا همین چند سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد روزی فرابرسد که به جز تلویزیون و سینما بستر دیگری نیز برای شهرت مهیا شود. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به مرور آنقدر در بین ایرانیان فراگیر شدند که برخی از کاربران برای ایجاد ارزش افزوده از آن‌ها به فکر بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاسبی اینستاگرامی

این روزها اینستاگرام به مرتبه‌ای از استفاده در ایران رسیده که کمتر شهروند ایرانی وجود دارد که گوشی هوشمند داشته باشد ولی صفحه‌ای در این اپلیکیشن نداشته باشد. از آن‌جایی که این شبکه بر بستر عکس است، جوانان علاقه بیشتری به آن دارند. کاربران مختلف و براساس علائق‌شان عکس و ویدئو منتشر می‌کنند و لایک صید می‌کنند. مدلینگ، زندگی لاکچری، جذابیت‌های جنسی و... از جمله مضامینی بودند که خواهان بیشتری داشت و طبیعتاً غالب کاربران هم به سمت این سوژه‌ها می‌رفتند. دخترانی که با انواع و اقسام جراحی‌های زیبایی با چهره‌ای اگزجره از خودشان عکس و استوری می‌گذاشتند.

پسرانی که با خودروهای آنچنانی در خیابان ویراژ می‌دادند و ویدئوی آن را پست می‌کردند؛ این‌ها به سرعت پرطرفدار شد و حتی باعث جریان‌سازی در بین جوانان نیز شد. هرچند که اینستاگرام هم مانند هر پدیده دیگری امتیازات مثبت زیادی هم داشت. اما پس از مدتی پدیده دیگری در اینستاگرام پدیدار شد. دیگر فقط دختران با زیبایی‌شان و پسران پولدار با اتومبیل‌شان اینستاگرام را در انحصار نداشتند. جوانانی معرفی شدند که با ویدئوهای کوتاه طنز-که بسیاری از آن‌ها مضامین جنسی داشتند- مشهور شدند و توانستند چند ده هزار فالوور به‌دست آورند. پست‌هایشان پرلایک و کاسبی‌شان پررونق شد. این چهره‌ها- یا اصطلاحاً شاخ‌های اینستاگرام- برای ویدئوهایشان اسپانسر جذب و در استوری‌هایشان محصولات مختلف را تبلیغ می‌کردند. اگر بخواهیم چرخه جذب این چهره‌ها را بررسی کنیم باید بگوییم آن‌ها از جذب مخاطب عام به محصولات تجاری رسیدند و در آخرین مرحله به سینما و تلویزیون راه یافتند!

رویه‌نادرست

به تازگی نام افرادی را در میان بازیگران برخی فیلم‌های جدید می‌بینیم که پیشتر به «شاخ‌های اینستاگرام» معروف بوده‌اند. اگرچه بعضی از این افراد تجربه بازی در تئاتر هم داشته‌اند اما مسلماً عدد چند صد هزارتایی یا حتی میلیونی دنبال‌کنندگان آن‌ها در اینستاگرام، راه ورودشان به سینما را هموار کرده است وگرنه اگر ملاک اول و آخر، استعداد و پیشینه تئاتری ا‌ست که چرا صدها بازیگر Actor تئاتر که مستعد هم هستند اما در اینستاگرام معروف نیستند، پشت درهای سالن‌های نمایش مانده‌اند. صدها دانشجوی بازیگری، تئاتر و سینما در کشور هستند که به‌رغم سواد آکادمیک و استعدادهای احتمالی، به دلیل سازوکار نادرست حاضر، شانسی برای بروز استعدادهایشان پیدا نمی‌کنند. در سال‌های اخیر اخباری غیررسمی از حضور افرادی بدون پتانسیل هنری در مقام بازیگری، صرفاً از طریق روابط پشت پرده شنیده می‌شد. احتمالاً با رویه جدید باید شکل جدیدی را نیز به چرخه نادرست گذشته اضافه کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ایلناز با محمود همخوابی کرد تا ازدواج کنند! / آبروی دختر ترکمن رفت و او ... تجاوز مرد به زن غریبه جلوی چشمان زنش! / مهیار من را عذاب می داد! + جزییات زیباترین زن دنیا از نظر رییس جمهور هیز کیست؟!+عکس ناهید در زندان بود که شوهرش به خواستگاری دختران پولدار رفت! هومن خان آمپول زن به دختران جوان تجاوز می کرد +عکس زنم جمیله در چشمانم زل زد و گفت با پسر عمویش عشق بازی می کند ! گفتگو اختصاصی با خشن‌ترین کیف قاپ پایتخت / او زن تهرانی را به کما برد + فیلم و عکس رفتار زشت خانم دکتر دندانپزشک تهرانی با دختری به نام رعنا مریم و عباس 5 سال شب و روز گره زدند تا عروس و داماد شوند + عکس همخوابی کثیف زن جوان تهرانی با دوست صمیمی شوهرش / فریدون خیلی به من محبت می کرد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آزار و اذیت جنسی زنان توسط سربازان هوس باز + عکس افزایش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 2 از سوی ایران خودرو تایید شد ارتباط نامشروع، سرقت از خانه همسر با همدستی مرد غریبه، اتهام های زن تهرانی 300 عروس و داماد مسافت 3 کیلومتری را با هم مسابقه دادند+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: تلویزیون سینما فضای مجازی اینستاگرام زیبایی بازیگر Actor شهرت سینما فیلم اینستاگرام سایه عکس فیلم تجاوز ایران قتل زندگی مرد عقیم عجیب ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید

مسعود مرواری گفت : فیلم "مرخ" اثر حسین فیروزه، "کودک و سرباز"، اثر نوح امانی، "گورکن" اثر امید پوراتابک، " ریموت " اثر حسین سنگ برگان، " در حال ساخت" اثر اسما صدیقی، "هفت سالگی" اثر پریسا شادمان، "تپه ماهرخ" اثر مهتاب محمودی و "مطرب " اثر علی جنتی به عنوان کارگردان آثار خود را تولید خواهند کرد.

معاون هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این تعداد فیلم کوتاه از میان ۲۱ فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان برای تولید انتخاب و از سوی انجمن سینمای جوانان ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او گفت : هاشم مسعودی، مسعود زارعیان، علی بنائیان، امیر بیاتی، مسعود انفرادی و ابراهیمی، آثار را در شورای پیجینگ استان داوری کردند.

مرواری گفت: فیلم مرخ به کارگردانی حسین فیروزه یک فیلم حرفه‌ای و هفت فیلم دیگر از بخش آثار غیر حرفه‌ای است که از سوی هیات داوران انتخاب شده اند

 ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی‌های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است و اینک تنها در مرکز استان خراسان شمالی یک سینما با ظرفیت حدود ۱۰۰ صندلی فعال است.

سینما‌های استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است و ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم‌های سینمایی در استان بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • دستگیری و احضار اعضای باند تولید و اتتشار محتوای مبتذل در بوشهر
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود