Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت درسومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا به بروکسل سفر کرده است، با قدردانی از تلاش های اروپا برای حفظ برجام گفت: امیدواریم که به کمک یکدیگر، در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم.

به گزارش ایرنا، صالحی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت:شاید برجام بهترین توافقی که اعضای مذاکره‌کننده آرزو داشتند، نبود اما در شرایط کنونی تنها توافق ممکن است؛ چنانچه رئیس‌جمهوری ایران آن را توافقنامه برد-برد خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم که جامعه جهانی و اعضای برجام تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق صورت دهند، چون اگر این توافق از بین برود 'نه کشور من، نه اتحادیه اروپا و نه جامعه جهانی' از آن نفعی نخواهند برد.

معاون رئیس‌جمهوری ایران بابیان اینکه برجام مکمل نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، هشدار داد: اگر این توافق از بین برود اوضاع تغییر می‌کند و هرج‌ومرج به وجود می‌آید.

وی گفت: اتحادیه اروپا تلاش‌های زیادی را صورت داده تا برجام را حفظ کند ومن از موضع اروپا در این رابطه تقدیر می‌کنم؛ آن‌ها در این رابطه ثابت‌قدم بوده‌اند و به‌صراحت اعلام کرده‌اند که برجام از نگاه آن‌ها برای امنیت اروپا مهم است.

صالحی اظهار داشت: امیدواریم که به کمک یکدیگر در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌داریم. این نبردی است که بایستی در آن پیروز شویم چون از عهده بازنده شدن برنمی‌آییم.

وی ابراز امیدواری کرد که اظهارات سیاسی اروپا، چین و روسیه به عمل تبدیل شود، چراکه در غیر این صورت چشم‌انداز آینده 'غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود'.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران کلام خود را این‌چنین به پایان برد که بایستی از فرصت‌هایی که برجام ایجاد کرده است نهایت بهره‌برداری را به عمل آورد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: علی اکبر صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و اتلتیکو مادرید از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • ساعت پخش زنده بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • پخش زنده بازی‌های جام ملت‌های اروپا در باغ کتاب
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست