Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،دومین جلد از درسنامه حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ویژه سوره‌های "طارق تا بینه"، منتشر شد.

این کتاب به شیوه‌های صحیح حفظ و مرور قرآن کریم می‌پردازد و مفاهیم متعالی قرآنی مورد اشاره در سوره‌های طارق تا بینه، یعنی 13 سوره قرآن را با بیانی روان و شیوا تشریح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان تفسیر آیات با زبانی ساده و جذاب، ترسیم ارتباط بین قرآن و عترت، ایجاد پیوند بین آموزه‌های قرآنی و زندگی روزمره، بیان متن سوره، ترجمه سوره و واژگان، سیمای هدایتی سوره‌ها، نمودار سوره و سبک زندگی قرآنی، از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

متقاضیان برای دریافت جلد دوم درسنامه به سایت besharat.irib.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن مسابقات احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های فعال همدان در تعطیلات نوروز معرفی شد

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، برنامه‌های متنوعی در کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهر همدان براساس نیاز اعضاء در ایام تعطیلات نوروزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

عاطفه زارعی با تأکید بر اینکه چند کتابخانه عمومی بر اساس نیاز اعضاء در ایام تعطیلات نوروزی به ارائه خدمات می‌پردازند، ادامه داد: کتابخانه مرکزی همدان در ایام تعطیلات از ساعت هشت صبح تا هشت شب، کتابخانه‌های عمومی حجازی  و آزادی شهر همدان از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و کتابخانه شهدای گمنام و آیت‌الله شوندی رزن از ساعت ۹ صبح تا سه عصر در خدمت اعضاء خواهند بود.

وی در ادامه اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، برنامه‌های متنوعی با تأکید ویژه بر موضوعات صفای درون، انس، فهم و عمل به مضامین حیات بخش کتاب آسمانی قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در دو سطح ملی و استانی برنامه‌ریزی شده است، افزود: در سطح ملی، اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار»، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم، انتشار محتوای قرآنی و تکمیل فرآیند طرح کتابت قرآن کریم توسط نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده به صورت سراسری، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه گروه های سنی مختلف است، تصریح کرد: در این مسابقات خردسالان (زیر ۷سال) با حفظ سوره های حمد، توحید، کوثر، عصر و نصر، کودکان (۸ تا ۱۲ سال) با حفظ سوره های حمد،‌ توحید، کوثر، عصر و نصر و آیات پایانی سوره مبارکه حشر (آیات ۲۲ تا ۲۴) و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حفظ سوره‌های حمد، توحید، کوثر، عصر، نصر و فجر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی با بیان اینکه ۴۵ جایزه پنج میلیون ریالی برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: علاقمندان می‌توانند تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، کلیپ حفظ خوانی سوره‌ها را به همراه کد ملی یا کد عضویت در کتابخانه به شناسه ketabkhan_admin ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذری بر حال و هوای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
  • همه دعوتیم به پویش قرآنی ستاره‌های زمینی
  • هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تنوع آثار مخاطبان را جذب کرد
  • کودک مصری که هیئت داوران مسابقات قرآن در الازهر را متحیر کرد
  • ایمان در سایه عمل صالح/ روایت «زندگی با آیه‌ها»
  • جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت
  • کتابخانه‌های فعال همدان در تعطیلات نوروز معرفی شد
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد + فیلم
  • برگزاری نمایشگاه قرآن در سلامت مردم جامعه تاثیر مثبتی دارد