Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید قهرودی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با رسیدن شب زیر آسمان، زیبایی‌ها صدچندان می‌شود و ناظران خود را با مناظری مواجه می‌کند که همپای آنرا نمی‌توان در روز دید و شب جهانی را پنهان، اما عالمی را آشکار می‌کند.

وی گفت: مناظری طی شب و در آسمان پرستاره دیده می‌شود که در طول روز مشاهده آن همه عظمت و زیبایی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقتی برای مردم از مبانی نجوم صحبت می‌کنید نمی‌توانید فقط با حرف زدن اشخاص را جذب کنید، افزود: آن‌ها با عکس، ​ فیلم و برنامه‌های رصدی علاقه مند می‌شوند و در دنیای نجوم جستجو می‌کنند.

قهرودی تاکید کرد: برای عکاسی‌هایی که انجام می‌دهم مکان یابی و زمان یابی از ماه‌ها قبل از عکاسی دو مقوله مهم هستند.

وی گفت: قله‌های دماوند، توچال و... موقعیت خوبی برای عکاسی است که برای صعود برنامه ریزی آب و هوایی، داشتن آمادگی جسمانی خوب از نکات مهمی است.

قهرودی افزود: برای ثبت عکس مشکلاتی که برای رسیدن به قله با تجهیزات دارم دیده نمی‌شود و فقط زیبایی‌های بصری دیده می‌شود.

وی در فروردین سال ۹۶ عکسی از نمای سایه زمین بر قله دماوند گرفته بود که در پایگاه اطلاع رسانی عکس روز نجومی سازمان فضایی ناسا منتشر شد.

سال ۲۰۱۴ در مسابقه زمین و آسمان گروه جهان در شب (the word at night) مقام سوم را در میان شرکت کنندگان از ۵۵ کشور شرکت کننده کسب کرد.

سال ۲۰۱۳ در جشنواره بین المللی خیام که از ۷۶ کشور و از میان ۲۵۰۰ عکاس که در آن مسابقه شرکت کرده بودند در بخش نجوم مدال طلا دریافت کرد.

وی همچنین در سال ۲۰۱۲ مسابقه زمین و آسمان گروه جهان درشب TWAN) the word at night) برگزار شد که ۴۴ کشور در این مسابقه شرکت کردند رتبه پنجم را از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انسان نجوم ستاره شناسی شب آسمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت دیدار حساس تیم‌های خیبر خرم‌آباد و دریا بابل که نتیجه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر داشت به بیژن حیدری سپرده شده بود تا این داور کارکشته بدون کوچکترین حرف و حدیثی سوت بازی را در دست بگیرد.

این دیدار که تا اینجای کار پرگل‌ترین مسابقه لیگ آزادگان جاری لقب گرفته بازی کم‌برخوردی نبود، اما حیدری در 2تایم حساس مسابقه تصمیمات سرنوشت‌سازی گرفت. او یک بار در دقیقه 75 با کارت قرمز، میلاد ابطحی بازیکن دریا را از زمین بازی اخراج کرد تا تیمی تا آن دقیقه در خانه حریف نتیجه تساوی را کسب کرده بود 10نفره شود. با این حال شاگردان سیدعباسی اسیر این اتفاق نشدند و با همین تعداد هم یک گل زیبا وارد دروازه کوروش ملکی کردند.

اما نکته حساس قضاوت حیدری در این مسابقه اعلام ضربه پنالتی به سود خیبر در دقایق تلف‌شده بازی بود؛ جایی که حمیدرضا طاهرخانی مهاجم ریزنقش خیبری‌ها در حین کنترل توپ در محوطه جریمه دریا نقش بر زمین شد و حیدری به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

گرچه در این صحنه میلاد جهانی بازیکن باتجربه شمالی‌ها قصد داشت به نشانه اعتراض به تصمیم داور، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد، اما داود سیدعباسی با فریادهایش این تصمیم را منع کرد تا ثابت کند سرمربی دریا به نظر داور برای اعلام این پنالتی احترام گذاشته است.

با این حال علی‌رغم اینکه خیبری‌ها معتقد بودند بیژن حیدری یک پنالتی در میانه بازی به سود آن‌ها نادیده گرفته است، اما در کل قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت تا اهمیت حضور داوران باتجربه در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول بیش از پیش آشکار شود.

عکس: رضا بیرانوند

دیگر خبرها

  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • دروازه‌بان استقلال: هدفم از آن اقدام جلوگیری از تنش بود
  • سیدحسین: هدفم جلوگیری از تنش هوادار و مأموران بود
  • ۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟