Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ دارالقرآن محمدامین(ص) ویژه پناهندگان استان تهران زیر نظر اداره کل اتباع استانداری تهران است که مجموع فعالیت‌های قرآنی مهاجرین و پناهندگان تهران از طریق این دارالقرآن پیگیری می‌شود.

این دارالقرآن شعبی در 12 شهر استان تهران دارد که  اگر اتباع افغانی مشکلاتی برای تمدید مجوز فعالیت‌های قرآنی خود مانند برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی یا تجوید دارند، به این مراکز مراجعه می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام‌عباس حسنی، مدیرعامل دارالقرآن محمد امین(ص) گفت: در دارالقرآن فقط کارهای اداری انجام می‌شود و کلاس‌های قرآنی در مراکز تحت پوشش ما برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف و با استقبال خوبی برپا می‌شود که تاکنون 25 الی 30 حافظ کل آقا و بانو در کلاس‌های ما تربیت شده‌اند.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها معمولاً توسط مربیان افغانستانی اداره می‌شود و کمتر از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم.

دارالقرآن محمدامین(ص) سالیانه مسابقات قرآنی را نیز ویژه این اتباع مهاجر برگزار می‌کند که تاکنون دو دوره برگزار کرده و اختتامیه دور آخر را در روزهای آینده برگزار خواهد کرد.

همچنین، مسابقات افغانستان‌شناسی طی طرحی در رشته‌های مختلفی هر ساله برگزار می‌شود که بخش قرآنی آن به دارالقرآن محول می‌شود و برگزیدگان سال گذشته در بخش قرائت و حفظ از این دارالقرآن بوده است.

فضای این مرکز قرآنی مربوط به استانداری است که به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته است. همچنین، این مرکز کاملاً مردم‌محور اداره می‌شود و هیچ ارگان یا خیری به آن کمک نمی‌کند.

یادآور می‌شود، دارالقرآن محمدامین(ص) از اواخر سال 94 شروع به فعالیت کرده است و چند مرکز مانند خانه‌های قرآنی، جلسات قرآنی و دارالقرآن‌های بسیاری در 12 شهرستان تهران را ایجاد کرده است. از آنجایی که این دارالقرآن مخصوص اتباع است جزء اداره کل اتباع استانداری محسوب می‌شود و از همین سازمان مجوز فعالیت خود را گرفته است و اداراتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به این مرکز نمی‌دهد.

این دارالقرآن در شهر ری، نرسیده به عوارضی قرچک، جنب ندامت‌گاه شهرری، مرکز خدمات گل تپه واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن گروه فعالیت های قرآنی ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم