Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:29:54 GMT

نجات بيش از 50 مهاجر در آب‌هاي ساحلي مغرب

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۸۶۰۰

نجات بيش از 50 مهاجر در آب‌هاي ساحلي مغرب

خبرگزاري آريا - منابع نظامي کشور مغرب از نجات بيش از پنجاه مهاجر آفريقايي در قايقي در آب‌هاي ساحلي شمال اين کشور خبر دادند.
به گزارش دوشنبه پارس تودي؛ منابع نظامي مغرب اعلام کردند، نيروي دريايي اين کشور53 مهاجر آفريقايي (ازجمله 8 زن) از قايقي در سواحل شهر «الناظور»، شمال کشور مغرب نجات دادند و علاوه بر آن جسد 15 مهاجر ديگر را نيز پيدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين گزارش، همه سرنشينان اين قايق از کشورهاي آفريقا بودند.
نيروي دريايي مغرب روز جمعه نيز اعلام کرده بود، 289 مهاجر از اتباع کشورهاي آفريقايي را در ساحل الناظور نجات داده است و آنها به بندر اين شهر منتقل شدند.
سالانه هزاران مهاجر غيرقانوني آفريقايي از طريق کشور مغرب و با استفاده از شناورهاي نامناسب در تلاش براي رفتن به اسپانيا هستند اما در بسياري از موارد دچار مشکل مي شوند.
مسير مهاجرت به اسپانيا از طريق کشور مغرب در سال هاي اخير به يکي از اصلي ترين گذرگاه هاي مهاجران غيرقانوني آفريقايي تبديل شده است چرا که مهاجران از رفتن به ليبي که دچار هرج و مرج و ناامني است، پرهيز مي کنند.
براساس اعلام سازمان بين‌المللي مهاجرت، از آغاز سال جاري تاکنون دست‌کم تعداد 18 هزار نفر به صورت غيرقانوني و از طريق دريا وارد اسپانيا شده‌اند و اين در حالي است که در همين دوره زماني تعداد 17 هزار و 827 نفر وارد خاک ايتاليا شده‌اند.
بر اساس اعلام سازمان بين المللي مهاجرت، از ابتداي سال 2018 تاکنون، تعداد مهاجران غرق شده در دريا که قصد ورود به اسپانيا را داشتند، به 630 نفر رسيده است.
139/110
کليدواژه اسپانيا مغرب

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

کد خبر 6094895

دیگر خبرها

  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی