Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ مهدی رحیمی امروز در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوري که در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بسیج علمی کشور ۸۷ مرکز رشد توسعه خلاقیت دارد و قصد داریم ازلحاظ کمی و کیفی آن‌ها را افزایش دهیم همچنین 30 مرکز حمایت از تحقیقات تجربی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۲ خانه نخبگان در سطح کشور وجود دارد و در هر خانه ۱۲ کارگروه تخصصی برای مشکلات استان‌ها وجود دارد که در قالب پایان‌نامه ارشد و دکترا موردحمایت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه ظرفیت لرستان در کشور می‌تواند خاص باشد عنوان کرد: 600 پایگاه علمی پژوهشی در کشور راه‌اندازی کردیم تا مشکلات منطقه را بررسی و مطالبه گری می‌کند، ۳۲ کلینیک صنعتی در کشور راه‌اندازی کردیم که صنایع را مورد کنکاش قرار دهند همچنین ۳۲ اندیشکده راه‌اندازی شده که نظام و مسائل کشور را مشخص کنیم.

وی بابیان اینکه ۳۲ مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین در کشور راه‌اندازی شده گفت: این مراکز افراد خلاق را شناسایی کرده و کمک به تکمیل چرخه علم و فناوری می‌کنند که در کشور به نحو مطلوبی اجرا نمی‌شود و بسیج علمی به دنبال حمایت از این موضوع است.

رحیمی خاطرنشان کرد: دومین سیاست بسیج علمی، طرح اعتلای علمی بسیج است که در حال تدوین است که علم و فناوری را از صفر تا صد موردحمایت قرار می‌دهد، سیاست دیگر تقویت معاونت‌های علمی پژوهشی به‌عنوان سرپنجه‌های اصلی حوزه علم و فناوری است که در سال ۹۸ این معاونت‌ها تقویت و در حوزه اختیارات اضافه به استان‌ها ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه اولویت نخست در حمایت از بسیجیان و حمایت از فناوری و طرح‌های بین‌رشته‌ای و های تک است گفت: لرستان در طرح های های تک رتبه برتر کشوری را دارد.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد: اگر حاکمیت تفکر بسیجی را در کشور نداشته باشیم امکان موفقیت نیست و تنها راه نجات کشور این است که به تفکر و فرهنگ بسیجی برگردیم.

وی افزود: دو هزار معاون پژوهشی در استان لرستان وجود دارد که در دیگر استان‌ها نیز تقریباً به همین نسبت است و باید بین آن‌ها شبکه ایجاد کنیم و تعامل و همکاری با همه دستگاه‌های کشور ازجمله وزارت دفاع و پارک علم و فناوری نیز داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: ایران هشت سال در برابر نه‌تنها عراق بلکه در برابر کل تمام قدرت‌های جهان قرار گرفت و با دست‌خالی در برابر آن‌ها جنگیدیم اگر ازنظر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دچار مشکل هستیم به این دلیل است که مسئولین جان و مال خود را فدا نکردند و باید به این فرهنگ برسیم برای اینکه انقلاب تعمیق پیدا کند باید افرادی مانند شهدا فدا شوند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی