Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها نیمی از اعضای انتخاب نوبل ادبیات برای انتخاب دو نوبلیست سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در هیأت انتخاب قراردارند.

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری دانشجو،  تنها نیمی از اعضای انتخاب نوبل ادبیات برای انتخاب دو نوبلیست ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که استثنائا با هم انتخاب و اعلام خواهند شد، در هیات انتخاب قراردارند.

به گزارش نیویورک تایمز، نیم دیگر این هیأت انتخاب خارج از شورای آکادمی لیکن همگی سوئدی در این انتخاب حضور خواهند داشت و به آن پنج نفر عضو ملحق می‌شوند که شامل دو نویسنده، دو منتقد و یک مترجم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آندرس اولسون» دبیر دائمی آکادمی سوئد در این مورد گفت: این تصمیم به منظور تشکیل «کمیته جدید نوبل» در شور با بنیاد نوبل اتخاذ شده است.

«ربکا کارده» منتقد ادبی که برای این هیات، انتخاب شده، پیش از اعلام رسمی این خبر در مورد ساز و کار آن به تلویزیون اس‌وی‌تی سوئد گفت: آنچه که من فهمیده‌ام این است که ما نامزد‌های این جایزه را انتخاب کرده و در مورد آن بحت و نتیجه‌گیری می‌کنیم لیکن دقیقا نمی‌دانم چطور صورت خواهد پذیرفت که بالاخره خواهیم فهمید.

بنیاد نوبل پیش‌تر هشدار داده بود چنانچه آکادمی تصویر تیره پیش آمده را برطرف نکند، در مورد جایگزینی گروهی دیگر برای این کار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

یک سال پیش، ۱۸ زن در مصاحبه با روزنامه‌ای سوئدی اعلام کردند که از جانب «ژان کلود آرنو» همسر یکی از اعضای آکادمی نوبل ادبیات مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

آرنو به تجاوز محکوم شد و آکادمی در ماه آوریل به این نتیجه رسید که رفتاری غیرقابل قبول و پذیرش در شکلی رابطه نامشروع در بخشی از سلسله مراتب این آکادمی دارای اعتبار جهانی رخ داده است. به دنبال آن اعلام شد که برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۸ اعلام نخواهد شد و بعدا اعلام شد که برنده سال ۲۰۱۸ به همراه برنده سال ۲۰۱۹ بصورت یک رویداد و در سال بعد یعنی ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد.

از زمان رسوایی پیش آمده در آکادمی نوبل، ۸ نفر از اعضای آن از کار خود کناره‌گیری کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوبل ادبیات نوبل ادبیات نوبلیست شورای آکادمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریوالدو: وینیسیوس با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند برنده توپ طلا می‌شود

به گفته اسطوره تیم ملی فوتبال برزیل، وینیسیوس در حال حاضر در بین سه بازیکن برتر دنیا قرار دارد.

طرفداری | وینیسیوس جونیور در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ دو گل به ثمر رساند و به گفته ریوالدو، هموطن او در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال اروپا و جهان است.

ریوالدو در مورد درخشش هم‌وطن خود، وینیسیوس جونیور در لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرده و گفته او می‌تواند با قهرمان کردن رئال مادرید برنده توپ طلای امسال شود. ریوالدو دراین‌باره می‌گوید:

او در این فصل یکی از بازیکنان کلیدی رئال بوده و انگیزه فوق‌العاده‌ای از خودش نشان داده است. تیم رئال مادرید به سبک بازی او وفق یافته و در صورت قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان، وینیسیوس جونیور به یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلا تبدیل خواهد شد.

حتی بدون کسب هیچ عنوانی، او هم‌اکنون در بین سه بازیکن برتر جهان قرار دارد. اگر رئال مادرید در هفته آینده از سد بایرن مونیخ عبور کند و به قهرمانی لیگ قهرمانان برسد، وینیسیوس شانس بسیار زیادی برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن فصل خواهد داشت.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تقابل گل‌گهر و شمس آذر برنده نداشت
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • ریوالدو: وینیسیوس با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند برنده توپ طلا می‌شود
  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • بازگشت آرش برهانی به باشگاه استقلال؟