Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالا‌های سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرهاد دژپسند اظهار داشت: این سازمان پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید و نیز افزایش سهم تجارت بین‌الملل در اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تقارن روز بسیج با این مراسم، تصریح کرد: همان گونه که بسیجیان برای خدا، دین، خلق و صیانت از مرز‌های کشور اسلامی مان از خودگذشتگی می‌کنند، همکاران گمرک نیز با همین رتبه و جایگاه، در مرز‌های کشور از حقوق ملت دفاع می‌کنند.

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه سهم مان را در همه حوزه‌ها بویژه اقتصاد داخلی و بین الملل افزایش دهیم نیازمند نقش پررنگ گمرک هستیم و در همین راستا گمرک باید به ابزار گویا و هوشمند مجهز باشد و عملکرد آن طوری باشد که رضایت مردم و فعالان اقتصادی را در پی داشته باشد.

اگر ما از نظر جمعیت و مساحت ۱.۲ جمعیت جهان را در اختیار داریم، باید سهم‌مان در اقتصاد بین‌الملل نیز متناسب با این آمار باشد و برای رسیدن به این جایگاه، باید به نقش گمرک توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرکات باید حافظ منافع ملی و اقتصادی باشند، تاکید: گمرک از یک سو باید موجب تسهیل در امور نیازمندی‌های تولید داخل باشد و از طرف دیگر مسیر عبور موانع تولید داخلی را مسدود کند.

وی تاکید کرد: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالا‌های سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

دژپسند با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم رئیس جمهور، مبارزه با قاچاق است، تاکید کرد: یکی از درگاه‌های مبارزه با قاچاق، گمرک است و این سازمان باید برای دستیابی به این هدف به بروزترین ابزار الکترونیک تجهیز شود.

وی با اشاره به شان، جایگاه و سلامت کارکنان گمرک اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که وقتی صحبت از مجموعه گمرک به میان می‌آید، افرادی به ذهن متبادر شوند که با چشمان تیزبین و با تمام توان در حال انجام وظیفه هستند تا کشور به سهم واقعی خود در تجارت داخلی و بین الملل برسد.

دژپسند با تاکید بر حذف ارتباط چهره به چهره در جهت پیشگیری از فساد گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وزیر اقتصاد با اطمینان نسبت به عدم وجود فساد در گمرک بعنوان حافظ منافع ملی و اقتصادی کشور صحبت کند و ما باید با اجرای قانون و اجرای شاخص‌های استاندارد جهانی اجازه ندهیم، هیچ کس حتی یک اتهام کوچک به کارکنان گمرک وارد کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قانون باید در اوج تکریم رعایت شود، تصریح کرد: با پایبندی به چهار شاخص مهم عقلانیت، علم، عزم و عمل می‌توانیم به عدالت، توسعه، رشد اقتصادی و بهره‌وری دست یابیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت اقتصاد فرهاد دژپسند گمرک مواد اولیه کالاهای سرمایه ای لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد