Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: بررسی‌های جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کاربران جوان شبکه اجتماعی فیسبوک، این برنامه را در سال گذشته از گوشی‌های خود پاک کرده اند.

به گزارش رکنا و به نقل از سی. ان. بی. سی، بررسی‌های جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کاربران جوان شبکه اجتماعی فیسبوک، این برنامه را در سال گذشته از گوشی‌های خود پاک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جدیدترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو، رسوایی اخیر فیسبوک سبب دور شدن کاربران جوان از این شبکه اجتماعی شده است.

پیو با بررسی بیش از ۳۴۰۰ کاربر فیسبوک در ماه‌های می‌ و ژوئن دریافت که ۴۴ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۲۹ سال در سال گذشته این برنامه را از گوشی خود پاک کردند.

در مجموع ۲۶ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند این برنامه را کلا حذف کردند. در حالی که ۴۲ درصد گفتند به مدت چند هفته یا بیشتر استفاده از این برنامه را متوقف کردند، ۵۴ درصد دیگر اظهار داشتند که تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را فعال کردند.

این بررسی که در گستره جغرافیایی آمریکا انجام شده تنها برنامه اصلی فیسبوک را مورد بررسی قرار داده است. با این حال، نتایج نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران فیس بوک متوجه مشکلات شرکت و پاسخگویی محدود خدماتی آن بوده اند.

فیس بوک سال گذشته چندین مرتبه با رسوایی‌های مختلفی به صورت سواستفاده مواجه شده است. اف. بی. آی در گزارشی مدعی شد که روسیه در تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از این برنامه برای انتشار اخبار دروغین استفاده کرد.

مسکو به کرات این ادعا‌ها را تکذیب کرده است.

شریل ساندبرگ مدیر ارشد عملیات فیسبوک روز چهارشنبه درباره اقدامات فیسبوک برای مقابله با مداخلات خارجی در مقابل کمیته اطلاعات سنا شهادت داد. با این حال، الکس استاموس رئیس سابق امنیت فیس بوک اخیرا هشدار داد که آمریکا برای مبارزه با مداخلات خارجی در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۸ عملکرد امنیتی بهتری نسبت به سال ۲۰۱۶ نداشت. استاموس یکی از هفت مدیر ارشدی است که در ماه جاری فیسبوک را ترک کرده یا اعلام کرده اند که به زودی این شبکه اجتماعی را ترک خواهند کرد.

رسوایی‌های اخیر تاثیر مستقیمی بر وضعیت مالی فیسبوک داشته اند. سهام این شرکت فقط در یک روز از ماه جولای ۲۰ درصد کاهش یافت. پس از آن فیس بوک اعلام کرد که بخش بیشتری از درآمد خود را برای مبارزه با سواستفاده‌ها هزینه خواهد کرد. در روز چهارشنبه نیز سهام این شرکت در معاملات روز ۱.۴ درصد کاهش داشته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ایلناز با محمود همخوابی کرد تا ازدواج کنند! / آبروی دختر ترکمن رفت و او ... تجاوز مرد به زن غریبه جلوی چشمان زنش! / مهیار من را عذاب می داد! + جزییات زیباترین زن دنیا از نظر رییس جمهور هیز کیست؟!+عکس ناهید در زندان بود که شوهرش به خواستگاری دختران پولدار رفت! هومن خان آمپول زن به دختران جوان تجاوز می کرد +عکس زنم جمیله در چشمانم زل زد و گفت با پسر عمویش عشق بازی می کند ! گفتگو اختصاصی با خشن‌ترین کیف قاپ پایتخت / او زن تهرانی را به کما برد + فیلم و عکس رفتار زشت خانم دکتر دندانپزشک تهرانی با دختری به نام رعنا مریم و عباس 5 سال شب و روز گره زدند تا عروس و داماد شوند + عکس همخوابی کثیف زن جوان تهرانی با دوست صمیمی شوهرش / فریدون خیلی به من محبت می کرد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عقیم شدن یک مرد توسط 4 هم سلولی در زندان+عکس آخرین تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه +فیلم این مرد کتک خور سینمای ایران است + گفتگو و عکس آزار و اذیت جنسی زنان توسط سربازان هوس باز + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخبار شبکه اجتماعی مهاجرت جوان تحقیقات گسترده عکس فیلم تجاوز ایران زندگی قتل مرد ازدواج زن عقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازپاپ سای ، باتری‌های لیتیومی طی دو دهه اخیر تقریبا در تمام تجهیزات الکترونیکی از کنترل از راه دور گرفته تا ساعت‌های هوشمند و صد‌ها وسیله دیگر، تعبیه شده و اکنون به یک ابزار کاملا معمولی خانگی تبدیل شده اند.

همین در دسترس بودن باتری موجب شده هر روز بر تعداد کودکانی که باتری‌های کوچک را می‌بلعند نیز افزوده شود. آمار‌ها حاکی از آن است طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در آمریکا بیش از ۷۰ هزار و ۳۰۰ گزارش از خورده شدن باتری توسط کودکان به فوریت‌های پزشکی داده شده است. از این تعداد حدود ۸۵ درصد مربوط به باتری‌های دکمه‌ای بوده است.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا هشدار می‌دهد جدا از خطر خفگی، مواد شیمیایی موجود در باتری در صورت بلعیده شدن، طی چند ساعت می‌تواند باعث آسیب دیدگی شدید بدنی و حتی مرگ شود. همچنین، جریان الکتریکی تولید شده در اثر واکنش بزاق با باتری می‌تواند به طور همزمان بافت بدن را بسوزاند و منجر به عوارض بالقوه کشنده تری شود.

اکنون شرکت «انرجایزر» «Energizer» به منظور کمک به رفع نگرانی‌های مداوم سلامت عمومی با سازمان غیرانتفاعی ایمنی کودکان «ریسس پرپس» «Reese's Purpose» برای طراحی باتری دکمه‌ای ایمن‌تر و همچنین بسته بندی مقاوم‌تر برای کودکان همکاری می‌کند.

این شرکت در جدیدترین باتری‌های سکه‌ای شکل خود، به غیر از یک پوشش تلخ و غیر سمی که به طور فزاینده‌ای روی محصولات مشابه یافت می‌شود، باتری‌ها را در ظرفی قرار داده برای باز کردن آن به قیچی نیاز است. اما اگر کودکی توانست آن را باز کند و ببلعد، والدین تقریبا فورا می‌توانند متوجه شوند آیا لازم است با اورژانس تماس بگیرند یا خیر.

این باتری که به عنوان «فناوری هشدار رنگی» توصیف می‌شود، وقتی با رطوبت، مانند بزاق دهان مخلوط شود، از قسمت پایین نقطه دار و منفی باتری، رنگ آبی غیرسمی و استاندارد غذایی آزاد می‌کند.

بر اساس اعلام Energizer، این باتری‌ها تقریبا به اندازه یک اونس نوشیدنی ورزشی طعم دار رنگ دارند و پس از چند بار شستشو با آب یا مسواک زدن از بین می‌روند.

با این حال، صرف نظر از نوآوری‌های محافظت از کودکان، والدین در صورت مشکوک شدن به بلع باتری، باید فورا کودک را به مراکز درمانی برسانند.

مرکز ملی سم کاپیتال نسبت به القای استفراغ هشدار می‌دهد و در عوض توصیه می‌کند درصورتی که باتری بلعیده شد، به کودک بالای ۱۲ ماه، عسل بدهند.

انجام این کار می‌تواند باتری بلعیده شده را بپوشاند و در نتیجه تا رسیدن به مراکز درمانی، سوختن شیمیایی بافت داخلی بدن را به تاخیر می‌اندازد. با این حال، کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند، بنابراین باید به سرعت آنها را به اورژانس برای عکسبرداری با اشعه ایکس رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تیم فوتسال افغانستان نیمی از راه جام جهانی را طی کرد