Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:47:55 GMT

تولیدات داخلی حمایت شود تحریم‌ها اثری ندارد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۰۷۴۷

تولیدات داخلی حمایت شود تحریم‌ها اثری ندارد

به گزارش ایکنا از قم، محمود سیجانی امروز پنجم آذرماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، اگر به معنای واقعی حامی تولیدات داخلی و بومی باشیم تحریم‌ها اثری نخواهد داشت. 
وی تصریح کرد: در حمایت از تولید، پرداخت تسهیلات را در الویت قرار داده‌ایم هر چند امسال پرداخت وام به تولیدکنندگان با تاخیر آغاز شد اما توانستیم از ابتدای سال جاری146 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت کنیم و در این زمینه رتبه سوم را از آن خود کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سیجانی بیان کرد: طرح تولید ملی باید به طور جدی نهادینه شود و در این مسیر می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی میان نسل جوان استفاده کرد. 
وی یادآوری کرد: با توجه به نوسانات ارز و کاهش ارزش پول ملی در جهت حمایت از تولید علاوه بر تسهیلات رونق تولید،اعتباراتی نیز به طور مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، با همه مشکلاتی که در زمینه تحریم و مسائل اقتصادی وجود داشت در آبان ماه 13 پروژه اقتصادی در قم به بهره برداری رسید. 
وی همچنین عنوان کرد: آئین تجلیل و تقدیر از صادرکنندگان برتر استانی هشتم آذرماه امسال با حضور مسئولان و مدیران کشوری و با همکاری اتاق بازرگانی قم برگزار می‌شود. 
در این جلسه محمدرضا طلایی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: استان قم با توجه به ظرفیت های تولیدی در بخش کشاورزی نیاز به بارانداز و سردخانه دارد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا سیجانی تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است