Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اداره مهاجرین هرات گفت: 50 هزار نفر در سال جاری از ولایتهای مختلف افغانستان وارد هرات شده و این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،‌ احمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین هرات با اشاره به افزایش سرازیر شدن آوارگان داخلی به هرات و بروز چالشهای اجتماعی در این ولایت گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار خانواده آواره از ولایت‌های غور، بادغیس، فراه و فاریاب به هرات به دلیل مساعد بودن وضعیت سرازیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حضور بیش از حد خانوادهای آواره در هرات بدون امکانات رفاهی سبب شده تا این افراد شهروندان اصلی هرات نیز با مشکل رو به رو شود.

نادم افزود: حکومت براساس جمعیت در هر ولایت امکانات رفاهی را در نظر گرفته و بودجه کافی را به هر ولایت اختصاص میدهد اما پس از خشکسالی‌ و ناامنی در ولایت های همجوار با هرات و حضور بیش از 50 هزار خانواده اواره نهادهای توانایی رسیدگی به آنها را ندارند.

وی بیان داشت: چندی پیش هم در سفر وزیر دولت در امور حوادث طبیعی به هرات قرار بود تا به این نابسامانی ها و کمک به آوارگان و بازگشت انها به مناطق اصلیشان برنامه های اساسی راه اندازی شود اما این برنامه نیز تاکنون اجرا نشده است.

وی همچنان گفت: در حال حاضر از سوی دیگر 147 هزار خانواده از کشور ایران به افغانستان بازگشته اند و برخی در هرات ساکن شده و برخی دیگر نیز در حال انتقال به ولایت های اصلی خود هستند که با گرفتن کمک های اولیه و مقداری پول نقد نیز این اداره با انها همکاری دارد اما کمکها به این خانواده ها نیز بسنده نیست و باید هرچه زودتربا رسیدن فصل زمستان حکومت برای این خانواده برنامه ویژه داشته باشد.

از سوی دیگر «توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات حضور آوارگان داخلی را در متن و حاشیه شهر هرات به شدت نگران کننده و آن را عامل اصلی ناامنی ها در هرات دانست.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات ضمن تایید نقش آوارگان داخلی در افزایش ناامنی گفت: با هماهنگی نهادهای مرکزی در تلاش برای رفع مشکل این افراد و بازگردانندن آنها به مناطق اصلی خود هستیم.

جنگ و خشکسالی در سالهای اخیر عاملی بوده که بسیاری از ساکنان شهرهای مختلف افغانستان مجبور به مهاجرت و سکنا گزیدن در مناطق امن تر مانند هرات شوند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان جنگ و خشکسالی عامل والی هرات هماهنگی ناامنی رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد