Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@17:11:51 GMT

کارخانه‌های غیرفعال، احیا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۲۷۵۸

به گزارش پارس نیوز، 

احمد رحمانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی اظهار کرد: تأمین ۸۰ درصد لوستر در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه یکی از مشکلات موجود در واحد‌های صنفی به حساب می‌آید، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از اصناف با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه‌اند که البته فروشندگان لوستر هم از این امر مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: صنعت لوستر کشور در مسیر صادرات قرار گرفته است 

رحمانی با اشاره به واردات لوستر از کشور چین، گفت: باتوجه به آنکه قیمت لوسترهای چینی موجود در بازار ارزان‌تر از لوسترهای ساخت داخل است، به همین دلیل بیشتر مردم خریدار لوسترهای چینی هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی، با بیان اینکه نمایشگاه‎های لوستری که در ایران برگزار می‌شود از نظر گستردگی و تنوع محصولات عرضه شده در آن، قابل رقابت با کشور‌های اروپایی است، اظهار کرد: حمایت دولت از تولیدکننده باید در اولویت قرار گیرد.

رحمانی، با تأکید بر اینکه لوسترهای تولید داخل موجب ارزآوری و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود، تصریح کرد: صادرات این کالا به کشور‌هایی همچون ترکمنستان، ترکیه و عراق صورت می‌گیرد.

وی گفت: درحالی که اجناس تولید داخل از تولیدات برخی کشورهای اروپایی بهتر است، ولی در برخی موارد مشاهده می‌کنیم بسیاری از تولیدات داخل با نام محصولات خارجی و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی، درباره آخرین وضعیت کارخانه‌های غیرفعال، گفت: اتاق اصناف می‌تواند با تشکیل جلسه، مشکل کارخانه‌های غیرفعال را جویا شود و برای برطرف کردن آن، اقدام کند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات صنعت واردات ایران رقابت دولت ترکیه عراق کشورهای اروپایی ایران ترکمنستان دولت صنعت کشورهای اروپایی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 

شهردار قم گفت: شهرداری قم ۵۵ واگن با قرارداد شرکت پوژن سهم دارد که کارفرمای این قرارداد وزارت کشور است و همزمان برای خرید سه رام دیگر اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید با استاندار قم از پروژه منوریل و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تأمین واگن برای فاز نخست متروی قم که آماده بهره برداری است، در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد.

وی به مراحل اجرای قرارداد تأمین واگن با شرکت چینی پوژن اشاره کرد و افزود: ما ۵۰ رام واگن داریم که طراحی عملیاتی آن را شرکت پوژن انجام داده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شروع به ساخت شرکت چینی نیاز به حدود ۶ میلیون یورو پیش پرداخت دارد که برای پرداخت آن به موافقت کمیسیون ماده ۶۲ نیاز داریم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در این قرارداد کارفرما وزارت کشور است گفت: هزینه تأمین واگن از این قرارداد هم با مشارکت شهرداری و دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در اوراق مشارکت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. یعنی از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ نیمی را ما و نیمی را دولت باید بازپرداخت کند.

شهردار قم گفت: در شهرداری کشور تنها مشهد واگنی شبیه به قم داشت. تلاش ما این بود که سه رام از مشهد قرض کنیم تا مراحل تست گرم سریع‌تر پیش رود اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: اگر این کار انجام شده بود در سفر اردیبهشت ریاست جمهوری یکی از پروژه‌هایی که به دست ایشان افتتاح می‌شد، فاز نخست متروی قم بود.

وی گفت: درخواست ما این است که توافق کمیسیون ماده ۶۲ انجام شود تا دست کم بتوانیم در هشت ماه آینده واگن داشته باشیم.

شهردار قم به اقدام شهرداری برای مذاکره در تأمین واگن با چینی‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار قراردادی که با محوریت وزارت کشور پیش می‌رود، شهرداری قم برای سرعت بخشیدن به موضوع، در حال توافق با چینی‌ها برای خرید سه رام دیگر است.

کد خبر 749824

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳