Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@23:23:36 GMT

جنرال موتورز 5 کارخانه خود را تعطیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۲۹۴۴

جنرال موتورز 5 کارخانه خود را تعطیل می‌کند

پول‌نیوز - بزرگترین شرکت خودروساز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد 5 کارخانه خود را در سرتاسر آمریکا تعطیل کند و 15 هزار کارگر خود را نیز کاهش دهد.

شرکت جنرال موتورز آمریکا از طرح خود برای تعطیلی چندین کارخانه تولیدی این شرکت در سرتاسر آمریکا و همچنین کاهش دستمزد کارگران و تعداد نیروی کار خود خبر داد.

براساس این گزارش، این شرکت خودرو ساز بزرگ آمریکایی که در دیترویت مستقر است قصد دارد خط تولید کادیلاک CT6 و بیوک لاکراس در دیترویت، خط تولید شورولت کروز در اوهایو، همچنین کارخانه تولید شورولت ایمپالا در انتاریوی کانادا و دو کارخانه دیگر در میشیگان و بالتیمور را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شرکت همچنین قصد دارد 15 درصد از نیروی کار خود را نیز کاهش دهد.

جنرال موتورز اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش خودروهای سنتی بنزینیِ این شرکت در بازارِ جهانی، تولید این نوع خودروها را کاهش خواهد داد و قصد دارد ساختار این شرکت را در عرصه جهانی بازطراحی کند و تمرکز خود را به سمت خودروهای الکتریکی سوق دهد.

براساس گزارش رویترز، اعلام سیاستهای جدید این شرکت بزرگ آمریکایی در تولید خودرو موجب بروز انتقادات گسترده‌ای از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شده است. منتقدان می‌گویند که سیاستهای ترامپ این شرکت را با چنین خطراتی مواجه کرده است.

به گفته رسانه های آمریکایی، دونالد ترامپ نارضایتی خود را از این تصمیم مدیران جنرال موتورز برای تعطیلی کارخانه این شرکت در اوهایو اعلام کرده و به «ماری باررا» مدیر عامل این شرکت گفته است که به دنبال تولید یک خودروی جدید در اوهایو باشند.

رویترز می‌گوید که ایالت اوهایو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 یک ایالت کلیدی برای ترامپ محسوب می‌شود.

ترامپ که طی دو سال گذشته وعده‌های بیشماری برای ایجاد شغل و تاسیس کارخانه برای مردم آمریکا داده است گفته، شکی ندارم که جنرال موتورز در آینده ای نزدیک با تولیدات جدید دوباره در اوهایو فعالیت خواهد کرد.

مدیران شرکت جنرال موتورز به این اظهارات ترامپ تا کنون واکنشی نشان نداده اما گفته‌اند که این شرکت کارخانه های دیگری به غیر از خودروسازی در ایالت اوهایو دارد.

براساس این گزارش، مدیرعامل جنرال موتورز روز دوشنبه به 5کارخانه این شرکت در راستای تعطیلی احتمالی و کاهش 15 هزار شغل دستور آماده باش داده است اما تاکید کرده است که جنرال موتورز قوی باقی خواهد ماند و سرمایه و نیروی خود را به سمت تجارتها و تکنولوژیهای جدید از جمله خدمات تاکسیهای رباتی متمرکز خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جنرال موتور پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیک‌تاک و شرکت مادر چینی آن بایت‌دنس به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و خواستار جلوگیری از اجرای قانونی شدند که توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است. بر اساس این قانون برنامه ویدیوی کوتاه تیک تاک که ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، باید واگذار شود و در غیر اینصورت استفاده از آن ممنوع می‌شود.

این شرکت‌ها شکایت خود را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه و استدلال کردند که این قانون، قانون اساسی ایالات متحده را به دلایل متعددی از جمله نقض قانون اساسی متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض می‌کند. این قانون که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت‌دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود.

این شرکت‌ها در این دادخواست می‌گویند: «برای نخستین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلتفرم را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند.»

در این شکایت آمده است که واگذاری به سادگی امکان پذیر نیست: نه از نظر تجاری، نه از نظر فناوری، نه از نظر قانونی... هیچ سوالی وجود ندارد: قانون  تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ تعطیل می‌کند و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند؛ که از این پلتفرم برای برقراری ارتباط به شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که در جای دیگر قابل تکرار نیستند.

کاخ سفید گفته است که می‌خواهد مالکیت مبتنی بر چین را به دلایل امنیت ملی پایان دهد. کاخ سفید و وزارت دادگستری از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کردند.

این شکایت جدیدترین اقدام تیک‌تاک در راستای جلوگیری از تلاش‌ها برای تعطیلی آن در ایالات متحده است، زیرا شرکت‌هایی مانند اسنپ و متا به دنبال سرمایه‌گذاری برعدم اطمینان سیاسی تیک‌تاک هستند تا دلار‌های تبلیغاتی را از رقیب خود بگیرند.

به دلیل نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آنها با این برنامه جاسوسی کند، این اقدام تنها چند هفته پس از معرفی در کنگره به تصویب رسید. تیک‌تاک این موضوع را رد کرده است که داده‌های کاربران آمریکا را به اشتراک گذاشته است یا هرگز به اشتراک گذاشته است و قانون‌گذاران آمریکایی را در این شکایت به ایجاد نگرانی‌های «سفته‌بازی» متهم کرده است.

راجا کریشنامورتی، نماینده ارشد دموکرات در کمیته مجلس نمایندگان در مورد چین، گفت: این قانون تنها راه برای مقابله با تهدید امنیت ملی ناشی از مالکیت بایت دنس بر برنامه‌هایی مانند تیک تاک است.

او گفت: «به جای ادامه تاکتیک‌های فریبنده، زمان آن فرا رسیده است که بایت دنس فرآیند واگذاری را آغاز کند.

این قانون فروشگاه‌های اپلیکیشنی مانند اپل و گوگل آلفابت را از ارائه تیک تاک منع می‌کند و خدمات میزبانی اینترنتی را از پشتیبانی تیک تاک منع می‌کند، مگر اینکه بایت دنس تا ۱۹ ژانویه تیک تاک را واگذار کند.

در این دادخواست آمده است که دولت چین «به وضوح اعلام کرده است که اجازه واگذاری تیک تاک را که کلید موفقیت در ایالات متحده است را نمی‌دهد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • جابه‌جایی شرکت کربن ‌به‌ خارج از شهر اهواز تا ۱۴۰۵/ ضرورت بازسازی کارخانه فعلی
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • تمرین استقلال تعطیل شد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا