Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات گفت: آشنایی نسل جوان با ارزش های دینی از پیامدهای مثبت برگزاری جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی است.

عباس میرزنگویی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در بیرجند همزمان با نهم آذر اظهار کرد: شهرستان قاینات از دیرباز در حوزه شعر و شاعری خواستگاه شاعرانی برجسته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در دل ما خراسانی ها جایگاه عظیم و رفیعی دارد، گفت: شعر به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز در اشاعه این فرهنگ نقش به سزایی دارد.

 

میرزنگویی افزود: جایگاه فرهنگی و اعتقادات مردم خراسان به علی بن موسی الرضا(ع) سبب شده تا فضای فرهنگی و معنوی خاصی بر سه استان خراسان حاکم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رضوی، سبب آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و باورهای دینی شده که از متن آن هم می‌توان آثار فاخر و در خور توجه ای به دست آورد، ادامه داد: ایرانی ها همیشه به بحث توسل به جایگاه ائمه اطهار علیهم السلام توجه ویژه ای داشته اند و از این حیث، .سرآمد هستند

 

میرزنگویی یادآور شد: شاعران جوان با پرداختن به شعر رضوی چهره خود را ماندگار و برای همیشه در تاریخ ثبت می ‌کنند.

 

وی ادامه داد: تمامی شاعران خراسانی، به سمت و سوی فرهنگ رضوی سوق داده هستند و تنها هنر متولیان فرهنگی شناسایی و استعدادیابی آنهاست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قاینات افزود: برگزاری این جشنواره ها همواره به تبادل اندیشه ها و ایده های بین شاعران کمک بسیار موثری می کند و از سوی دیگر مخاطبان این اشعار هم به نوبه خود از این سفره فرهنگی بهره می برند.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مشهد هفته وحدت زلزله کنفرانس وحدت اسلامی هفته بسیج مقام معظم رهبری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شیراز مناطق زلزله زده جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر