Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک ساعدی، در شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران، اظهار داشت: جراحی پلاستیک صورت در سه حیطه بزرگ قرار دارد که دسته اول بازسازی بوده و در مواردی که مشکلی در ظاهر یا کارکرد صورت باشد، انجام می‌گیرد.

وی افزود: ضربه، تروما، افزایش سن، مشکلات مادرزادی و سرطان پوست از جمله مواردی است که می‌تواند سبب بروز ضایعاتی در صورت شود و در این هنگام بازسازی صورت می‌تواند انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دسته دوم جراحی‌های پلاستیک صورت را مربوط به زیباسازی دانست و عنوان کرد: درخواست برای زیبایی در غریزه بشر وجود دارد و در طول قرون مختلف تحت تأثیر فرهنگ جوامع این اقدام صورت می‌گرفته و پزشکان جهت این مسئله اقدام کرده‌اند.

ساعدی ادامه داد: زیباسازی در ناحیه تنفسی دسته سوم این جراحی‌های پلاستیک بوده که جزء شایع‌ترین جراحی‌های پلاستیک به شمار می‌رود و با توجه به نژاد ایرانی‌ها که اکثراً بینی‌های بزرگ با پوست ضخیم دارند جراحی بینی شیوع بیشتری داشته است.

وی گفت: آمار دقیقی در مورد جراحی پلاستیک بینی در کشور وجود ندارد ولی در کشورهایی همچون آمریکا کم کردن چربی و انجام ساکشن شکم و ... شایع‌تر بوده و پس از آن جراحی پلاستیک بینی قرار دارد ولی در ایران جراحی‌های بینی در صدر  جراحی‌های پلاستیک صورت در ناحیه تنفسی است.

فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت خاطرنشان کرد: همه اقدامات بازسازی و زیبایی صورت به دو طریق جراحی و بدون مداخله  جراحی صورت می‌گیرد که تزریق بوتاکس، فیلر، لیزر و استفاده از امواج صوت از جمله روش‌های بدون مداخله  جراحی است.

ساعدی با بیان اینکه امروزه پیشرفت‌هایی در استفاده از بوتاکس حاصل شده است گفت:‌برخی از میگرن‌ها که آغاز سردرد در نقطه پیشانی باشد برای درمان آنها و کنترل بیماری بوتاکس پیشنهاد می‌شود. همچنین امروزه برای بهبود جای زخم نیز بوتاکس صورت می‌گیرد. همچنین امروزه بر اساس برخی تحقیقات مشخص شده که تزریق بوتاکس نیز تأثیرات مثبتی در رفع دلتنگی و افسردگی دارد.

وی بیان داشت: بوتاکس از یک باکتری که باعث مسمومیت غذایی می‌شود استخراج شده و تزریق آن باید توسط فرد متخصص و دوره‌دیده انجام گیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: انجام بوتاکس در  افرادی که در دوران شیردهی،‌ بارداری قرار داشته و یا دچار مشکلات عضلانی و عصبی هستند ممنوع بوده و دارای  عوارض است. همچنین اگر این اقدام توسط افراد غیرمتخصص انجام گیرد مشکلات غیرقابل جبرانی را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین عارضه انجام بوتاکس افتادگی پلک است که اگر فرد متخصص با استفاده از روش‌های مناسب بوتاکس را انجام دهد این عارضه احتمال آن بسیار کم خواهد شد.

کد خبر 4469064 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بوتاکس جراحی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دمای هوا در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان تا اوایل وقت فردا ادامه دارد، پیش بینی کرد: تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.
لیلا امینی افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا و وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.
وی ادامه داد: اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.
لیلا امینی گفت: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی ادامه داد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.
لیلا امینی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش دمای هوا در استان
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر