Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@02:24:47 GMT

سردار رحیمی: همه مدیون خون شهدا هستیم

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۳۶۴۸

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در سخنرانی خود در این یادواره، که با حضور مسئولان منطقه کیانشهر، خانواده شهدا و اهالی محله برگزار شد، با اشاره به از جان گذشتگی شهدا در دفاع از این مرز و بوم، بیان داشت:  محدود کردن از جان گذشتگی شهدا در حوزه‌ای خاص، همچون حوزه سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی، کار بسیار سختی است چرا که در حقیقت، شهدا با گذشتن از مهمتربن سرمایه خود یعنی جان شریفشان، برای هر سه حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فداکاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این مطلب که کار شهدا، کاری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است،  تصریح کرد: شهدا از نظر سیاسی، با فدا کردن جان خود برای دشمن خط و نشان کشیدند که در برابر شما ایستادگی می‌کنیم و تا آخرین قطره خون خود مقاومت و پایداری می‌کنیم؛ از نظر فرهنگی نیز، شهدا با ایثار جانشان به ما پیام دادند که برای حفظ ارزش‌های دینی و احیاء مکارم اخلاقی و زنده ماندن مکتب باید از جان نیز گذشت؛  از نظر اجتماعی هم شهدا جانشان را برای وحدت امت و حفظ تمامیت ارضی و امنیت و آرامش جامعه فدا کردند.

فرمانده انتظامی پایتخت در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، بسیجیان به کمک اولیا الله آمده اند و دین خدا را یاری کرده اند، حواریون، حضرت عیسی علیه السلام را یاری کردند و در صدر اسلام افرادی همچون علی بن ابی طالب، سلمان، مقداد، ابوذر و...، پیامبر اعظم، محمد بن عبدالله (ص) را یاری کردند، در کربلا نیز یاران با وفایی همچون وهب، حر، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر و ... امام حسین(ع) را یاری کردند و در انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مخلص، همچون شهید جانباز حاج حمیدرضا بنیاد، برادر شهیدش و دیگر شهدا، حضرت امام خمینی رهبر کبیر (رضوان الله علیه) را در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی کمک کردند.

وی تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظلهالعالی)، نهال بسیج تنومند شده و از حشد الشعبی در عراق گرفته تا حزب الله لبنان، انصار الله یمن، زینبیون شام،فاطمیون افغانستان و حیدریون پاکستان را در برمی گیرد، که نتیجه آن افزایش اقتدار بسیج و توان بازدارندگی آن می باشد.

سردار رحیمی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که با دستان همین بسیجیان، دشمن در همه برنامه ریزی ها و توطئه هایش شکست خورده و به شدت عصبانی است و به همین دلیل، خاکریز خود را تغییر داده و از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی روی آورده اند اما غافل از اینکه امتی که از جان خود به راحتی می گذرد، فشارهای اقتصادی نمی تواند در مقاومت و ایستادگی اش اثر بگذارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با تاکید بر این که همه مدیون خون شهدا هستیم، اضافه کرد: امروز به برکت ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایستادگی و مقاومت خانواده معزز شهدا، شاهد وجود امنیت مثال زدنی در این کشور هستیم و به همین لحاظ باید این امنیت را قدر بدانیم و از آن با تمام وجود، پاسداری کنیم.

وی تاکید کرد: من و همکارانم در پلیس پایتخت به خانواده معزز شهدا و به شما مردم عزیز قول می دهیم که با روحیه بسیجی و تلاش شبانه روزی به عنوان سرباز ولایت از دستاوردهای شهدا پاسداری کنیم.

گفتنی است، در پایان مراسم با حضور رئیس پلیس پایتخت و جمعی از مسئولان مدعو، از کتاب مگه ژنرال نیستیم (روایتی از چهارده سال جانبازی حاج حمیدرضا بنیاد) به قلم سیما سادات صفری و یوسف پناهی، رونمایی شد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرمانده انتظامی خانواده سرمایه اجتماعی و فرهنگی امنیت و آرامش دین کربلا حضرت علی انقلاب اسلامی ایران هشت سال دفاع حضرت امام خمینی انقلاب اسلامی انقلاب رهبر فرزانه انقلاب بسیج عراق حزب الله جنگ پایتخت شبانه روزی رئیس پلیس اجتماعی و فرهنگی افغانستان جامعه خانواده هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم تا این لحظه پاسخ رسمی درمورد پیشنهاد آتش‌بس دریافت نکرده و منابع سیاسی در انتشار اخبار عجله نکنند.

به گزارش ایسنا، بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: منابع سیاسی را نصیحت می‌کنم که صبر کنند و منتظر اظهارات رسمی باشند و دیوانه وار رفتار نکنند.

وی خطاب به منبع سیاسی که همواره ناشناس است، تاکید کرد: درمورد این اظهارنظر مبنی بر «با یا بدون توافق به رفح حمله خواهد شد» صبور باشد و در انتشار اخبار عجله نکند.

بنی گانتس افزود: تا این لحظه پاسخ رسمی به پیشنهاد مطرح شده وجود ندارد بنابراین به تمام منابع سیاسی تمام تصمیم‌گیرندگان پیشنهاد می‌کنم که منتظر اخبار جدید رسمی باشند ‌و خویشتنداری کرده و بر احساس محاسبات سیاسی با دیوانگی رفتار نکنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تا این لحظه پاسخ رسمی دریافت نکردیم، گفت: کابینه جنگ به محض دریافت جواب آن را بررسی خواهد کرد.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در این راستا منابعی به «عربی ۲۱» گفتند که مذاکرات آتش‌بس در غزه شاهد تحولات جدید و بی‌سابقه‌ای است که ممکن است به توافقی قریب الوقوع منجر شود، در حالی که اطلاعاتی در مورد تضمین‌های آمریکا برای متقاعد کردن حماس به امضای آن وجود دارد.

یک منبع به «عربی ۲۱» گفت: دور اول مذاکرات بعد از ظهر شنبه در مقر اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطری، مصری و آمریکایی آغاز شد.

این منبع تاکید کرد که در صورت پیشرفت، هیئت اسرائیلی به طور مستقل برای تکمیل توافق مورد انتظار که شامل مبادله اسرا و بازداشت شدگان در چارچوب سه مرحله متوالی است، فراخوانده خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی