Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:36:37 GMT

دید افقی در بانه و مریوان به 100 متر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۳۷۱۶

دید افقی در بانه و مریوان به 100 متر کاهش یافت

بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش دید افقی بخاطر مه گرفتگی در سنندج نیز اکنون به هشت هزار متر رسیده است.
وی افزود: پیش بینی می شود وجود مه در این شهرستان ها تا اواخر روز جاری ادامه دار باشد و علاوه بر آن در گردنه های استان نیز شاهد مه رقیق باشیم.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: در روز گذشته دمای استان روند کاهشی به خود گرفت و با توجه به روند پایداری هوا انتظار می رود تا صبح پنجشنبه این روند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاره خواه یادآور شد: در 24 ساعت گذشته سردترین دمای هوای استان با منفی پنج درجه در زرینه و پس از ان نیز در بابارشانی و بهارستان با منفی سه درجه و بیشترین دما نیز در با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در کامیاران و سنندج به ثبت رسیده است.
وی در خصوص پیش بینی وضعیت هوا نیز تاکید کرد: پایداری هوا در استان صبح پنجشنبه به پایان می رسد و در روزهای پنجشنبه تا شنبه شاهد بارش های متناوب هستیم که بیشترین سطح فعالیت آن روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، بارندگی های این استان در آمار منتهی به 2 ماه اول سال زراعی جاری (مهر و آبان) به 126 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه میانگین سال گذشته خود حدود 98 درصد و به نسبت میانگین بلند مدت 26 درصد افزایش دارد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان کردستان بارش باران هواشناسی سال متر 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان