Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:41:44 GMT

چرا آمریکا به دنبال انحلال حشدالشعبی است؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۳۹۷۷

علی عبودی  در رابطه با درخواست آمریکا از دولت بغداد برای منحل کردن الحشد الشعبی در برابر معاف کردن عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: دشمن به دنبال منحل کردن تمام مقاومت اسلامی در منطقه و به خصوص الحشد الشعبی عراق است.

وی با بیان این که حشد الشعبی یک نیروی مردمی است و بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر نجف تشکیل شده است ، خاطرنشان کرد : در حقیقت دشمن از الحشدالشعبی هراسان است زیرا نمی‌خواهد که در کنار جمهوری اسلامی ایران نیروی دیگری در منطقه ایجاد شود، دشمن سعی دارد تا منطقه را تضعیف کند بنابراین با تمام توان خود تلاش می‌کند تا الحشد الشعبی را منحل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس روابط سیاسی حزب‌الله عراق در جمهوری اسلامی ایران با بیان این که طبیعتا دشمن با استفاده از تمام راه‌ها و ابزارها تلاش می‌کند که این نیروی منطقه‌ای را از هم بپاشاند اما در حقیقت این امر خارج از توان دشمن یعنی آمریکا است زیرا مورد حمایت مردم عراق است ، تاکید کرد: بنابراین منحل کردن و از بین بردن این نیرو کار آسانی برای آمریکایی‌ها نخواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که الحشد الشعبی یک نیروی مردمی است که خود را بر اوضاع کنونی و حقیقت امر چیره کرده است.

عبودی با تاکید بر این که دشمن با تمام توان و ابزارهایی که دارد می‌خواهد این نیرو را منحل کند، افزود: طبیعتا تلاش دشمن برای منحل کردن این نیرو بی‌دلیل نیست زیرا الحشد الشعبی دستاوردهای زیادی داشته است و این موضوع موجب نگرانی دشمن شده است.

 

وی افزود: داعش تا فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری اماکن مقدس یعنی کربلا و نجف رسید و نیرویی که توانست با آن مقابله کند و از این مناطق آنها را خارج کند الحشد الشعبی بود، این نیرو نه تنها تروریست ها را از این مناطق بلکه از کل عراق خارج کرد. الحشد الشعبی اکنون در مرزهای عراق و سوریه و از دیگر سو در شمال عراق یعنی در موصل و مرز ترکیه حضور دارد و نیروهای داعش را از آن مناطق خارج می‌کند. این مسائل و بسیاری از مسائل دیگر باعث شده که آمریکا از نیروی الحشد الشعبی که به صورت ناگهانی پدید آمد ، بترسد.

مسئول دفتر روابط سیاسی حزب‌الله عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت : آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که پس از سقوط نظام بعثی عراق این کشور دیگر به پایان رسیده است و دیگر هیچ نیروی امنیتی و نظامی در عراق نمی‌ماند، آنها تصور می‌کردند که می‌توانند منابع و ثروت‌های عراق را در دست بگیرند و بر این کشور سیطره یابند اما ناگهان الحشد الشعبی پدید آمد و محاسبات آمریکا را به هم ریخت. این مسائل و بسیاری از مسائل دیگر که نمی‌خواهم وارد جزئیات آنها شوم ، باعث شد تا آمریکا تلاش کند الحشد الشعبی را منحل کند اما ما تاکید می‌کنیم که انشاالله این نیرو باقی خواهد ماند و به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و نه تنها در عراق بلکه در تمام منطقه پیروزی‌های زیادی را محقق خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حزب الله تحریم های آمریکا انحلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست