Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولین نظام باشد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه سلسله جلسات اعضای شورای مشورتی کارکنان با معاونان وزیر و مدیران ستاد وزارت کشور برای انعکاس و پیگیری مطالبات و پیشنهاد‌های کارکنان وزارت کشور، اعضای شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور با سرمست سرپرست معاونت سیاسی دیدار و در جریان این دیدار گزارشی از نحوه فعالیت شورا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای شورای مشورتی کارکنان و استقبال از نظرات و پیشنهاد‌های ارائه شده، گزارشی از فعالیت اداره کل سیاسی ارائه کرد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه هیچ مدیری بی نیاز از مشورت با همکارانش نیست، گفت: اگر مدیری خود را بی نیاز از مشورت و همفکری بداند این نقطه، نقطه سقوطش خواهد بود.

وی به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: در مدل‌های مدیریتی فرد قبل از ورود به سیستم، آموزش می‌بیند و در ضمن خدمت هم مهارت و آموزش را همچنان باید کسب کند.

سرمست ادامه داد: برای انتصاب از مدل ترکیبی استفاده می‌کنیم که شامل رشته تخصصی و مهارت است که در طول دوره خدمت هم اگر کسی نیاز به آموزش داشته باشد، آموزش‌ها تکرار می‌شود.

وی گفت: تاکنون سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدیدالانتصاب با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش برگزار شده است.

سرمست خطاب به اعضای شورا گفت: این شورا نباید به یک شورای صنفی تقلیل پیدا کند، مطالبات صنفی حتما باید لحاظ شود، ولی در یک مرحله بالاتر، شأن این شورا خیلی فراتر است. این شورا باید بتواند در امر سیاستگذاری در سطح کشور برای حوزه سیاسی خوراک فکری و راهبرد ارائه دهد.

وی دومین اولویت در حوزه سیاسی را با توجه به رویکرد وزیر کشور مبنی بر ارتقای درون سازمانی همکاران در تمامی حوزه‌ها در سراسر کشور در مجموعه وزارت کشور دانست و افزود: از نظر ارتقای درون سازمانی یک حرکت جدی و مدیریت جهادی در دوره رحمانی فضلی شروع شده است که در طول چهل سال گذشته وزارت کشور بی سابقه است.

سرمست خاطرنشان کرد: معیار‌ها و ارزش‌های حاکم بر انتصابات، استفاده از نیرو‌های متعهد در کنار تخصص بوده است. در واقع تعهد و تخصص دو بالی است که هر مدیر باید از آن برخوردار باشد.

وی افزود: رویکرد علمی، تعهد و پایبندی به ارزش‌ها و انتساب به خانواده معظم شهداء یک اولویت برای ما بوده است.

سرمست همسویی با سیاست‌های دولت را یک معیار مهم در حوزه سیاسی دانست و گفت: هیچ کشور و نظام سیاسی نمی‌تواند بپذیرد که یک دولت با برنامه‌هایی به سرکار بیاید، اما نمایندگان عالی دولت مخالف برنامه‌های دولت باشند؛ مهمترین سیاست، شفافیت و صداقت است. ما در بیان مواضع و دفاع از عملکرد دولت نباید لکنت زبان داشته باشیم.

وی افزود: پیشرفت پلکانی یا تجربه توأم با دانش باعث می‌شود افراد وقتی که پله پله مراحل تکامل را طی می‌کنند، از نظر خروجی و بهره وری عملکرد بهتری داشته باشند.

سرمست ادامه داد: سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولین نظام باشد و ما هم سعی می‌کنیم در کنار سیاست‌های علمی و تخصصی که داریم یک نگرش حرفه ای؛ اخلاق مدارانه و قانونمند به عرصه سیاست داشته باشیم؛ که از جمله در برخورد با احزاب نیز این روش را داشته ایم.

وی افزود: در طول این مدت در کمیسیون احزاب نسبت به دوره مشابه هفت برابر بازده کاری از حیث مصوبات و کنگره‌هایی که احزاب برگزار کردند و تعداد جلساتی که برگزار شده است داشته ایم. همچنین یارانه احزاب بعد از چندین سال در این دولت احیا شد.

سرمست گفت: در بعد منشور گفتگوی سیاسی، منجر به این شد که دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای به تمام استانداران از سوی وزیر محترم کشور ابلاغ شد و آنان موظف شدند گزارش‌های سه ماهه از عملکردشان ارائه دهند که با احزاب، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های صنفی، مطبوعات و جریانات سیاسی به صورت مداوم باید هم اندیشی داشته باشند و در واقع این شورای مشورتی را به نوعی در تمام استان‌ها تکثیر کردیم.

وی ادامه داد: طرح دیگر برای تضمین این موضوع، سامانه پایش مدیریت سیاسی است. شاخص‌های کمّی برای ارزیابی عملکرد حوزه سیاسی پیش بینی و طراحی شده است. این سامانه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و آمار در حال اجرا است و می‌توان گفت که دفتر سیاسی بیشترین همکاری در باب استقرار دولت الکترونیک را با این مرکز داشته است و بنا داریم در تمامی حوزه‌های مسئولیت در این راستا برنامه ریزی کنیم. سعی می‌کنیم که اهداف سازمان را به صورت سیستمی پیش ببریم چرا که به یک نگرش سیستمی باورمندیم.

سرپرست معاونت سیاسی خاطر نشان کرد: در مجموعه وزارت کشور با تمامی حوزه‌ها تعامل داریم و در واقع اعضای یک تیم هستیم و به عنوان عضو این تیم سعی می‌کنیم نقش خود را درست ایفا کنیم و کار‌ها را به بهترین شکل انجام دهیم که در حالت کلی در کارنامه وزارت کشور و دولت تدبیر و امید قابل دفاع باشد.

در این جلسه که با پرسش و پاسخ همراه بود، تعدادی از اعضای شورای مشورتی کارکنان مطالب و پیشنهاد‌هایی درخصوص اقدامات و عملکرد شورا در حوزه اداره کل سیاسی مطرح کردند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه روح الله سمیع رئیس شورای مشورتی کارکنان وزارت کشور اقدامات صورت گرفته از سوی این شورا را بیان کرد و مقرر گردید پیشنهادها، مطالبات و راهکار‌هایی که توسط اعضای شورای مشورتی درخصوص حوزه سیاسی تهیه و جمع بندی می‌شود به سرپرست معاونت سیاسی ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

تین نیوز

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد