Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه جابجایی فرسنگی همراهان بیماران با توسعه سیستم‌های آنلاین تاییددارو متوقف شود، گفت: باز شدن دست‌های پنهان با کاهش نظارت بر دارو‌های اضطراری امکان پذیر است بنابراین نظارت جامع در تایید دارو باید باجدیدت اعمال شود، اما بروکراسی بیماران را در برنگیرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین قربانی درباره وضعیت توزیع دارو در داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان، گفت: هزینه‌های بالایی صرف تامین داروهای، داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان می‌شود بنابراین با این اوصاف باید نظارت بر توزیع در این راستا جامع باشد، اما نباید بروکراسی تحویل دارو نیز دراین میان موجب فرصت سوزی و تاخیر رسانی در تحویل دارو به بیماران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نظارت جام بر دارو‌های که در داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان موجود است، اعمال نشود، بدیهی است که فضا برای دست‌های پنهان در زمین اخذ دارو فراهم می‌شود و در نهایت منابع ملی در این راستا به هدر می‌رود.

وی ادامه داد: برون رفت از بروکراسی تحویل دارو به بیماران خاص، سرطانی در داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان نیازمند توسعه سیستم‌های آنلاین است.

قربانی افزود: پزشکان مورد تایید سیستم بیمه‌ای هستند، اما برخی از پزشکان با بیمه قراردادی ندارند بنابراین الزامی است که پزشک معتمد سازمان بیمه گر نظارتی داشته باشد تا همراه بیمار فرسنگ‌ها برای تحویل دارو جابجا نشود.

وی ادامه داد: بدیهی است که باید نظارت جامع برای دارو‌های اورژانسی و مهم در داروخانه‌های هلال احمر اعمال شود، اما نباید بیماران وهمراهان بیماران در انتظار تایید دارویی مدت‌های طولانی را به انتظار بنشینند واین در حالی است که دارو باید به سرعت در اختیار بیماران برای سهولت در درمان قرار بگیرد.

بدیهی است که باید نظارت جامع برای دارو‌های اورژانسی و مهم در داروخانه‌های هلال احمر اعمال شود، اما نباید بیماران وهمراهان بیماران در انتظار تایید دارویی مدت‌های طولانی را به انتظار بنشینند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه توقف جابجایی فرسنگی همراهان بیماران با توسعه سیستم‌های آنلاین در تایید دارو به سادگی امکان پذیر است به خانه ملت گفت: باز شدن دست‌های پنهان در توزیع دارو با کاهش نظارت بر دارو‌های داروخانه‌های هلال احمر و ۱۳ آبان امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت مجلس همراهان بیمار نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند