Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران، سوریه، روسیه، چین و یا ترکیه راه انداخته است شکست می‌خورد. ما در مقابل سلطه نظامی ایستاده‌ایم و با ایجاد وحدت و انسجام میان این کشورها، می‌توان دلار را زمین زد. ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، شیخ «همام حمودی» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‌و‌گو با صبح‌نو در پاسخ به اظهارات اخیر آمریکایی‌ها در خصوص حضور نیروهای ایرانی درعراق، گفت: نیروهای ایرانی در عراق نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مشاوران نظامی به خواسته دولت عراق حضور یافتند که ما از این جهت از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد قدرت برتر منطقه باشد و به همین دلیل از وحدت در منطقه هراس دارد. رژیم اسرائیل در منطقه تلاش می‌کند تا وحدت مسلمانان شکل نگیرد  و توطئه‌هایی را در منطقه دنبال می‌کند. آن‌ها به‌دنبال تجزیه در عراق و سوریه بودند که با شکست روبه‌رو شدند. اکنون روابط ایران، عراق و سوریه همانند گذشته با ثبات است و طرح‌های دشمنان با شکست مواجه شده است.

عربستان سعودی باید برای قتل خاشقجی زیر سؤال برود

وی همچنین با اشاره به اعتراض سفر محمد بن سلمان به آفریفا،  افزود: جنایتی که عربستان برای جمال خاشقجی درکنسولگری خود در استانبول ترکیه انجام داد جنایتی است که مسوولان عربستان باید نسبت به آن پاسخگو باشند و زیر سؤال بروند. این گونه جنایت‌ها از سوی ملت‌ها رد و محکوم است و از این رو در سفر بن‌سلمان به تونس و الجزایر شاهد اعتراضات مردمی نسبت به رفتارهای آل‌سعود بودیم.

حمودی در پاسخ به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران و رفتار عراق در این باره، اظهار داشت: نظام سلطه آمریکا در حال تنزل یافتن است و این موضوع را می‌توان در عرصه نظامی و اقتصادی آمریکا مشاهده کرد. آمریکا جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است اما هیمنه آن فرو ریخته است. تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران، سوریه، روسیه، چین و یا ترکیه راه انداخته است شکست می‌خورد. ما در مقابل سلطه نظامی ایستاده‌ایم و با ایجاد وحدت و انسجام میان این کشورها، می‌توان دلار را  زمین زد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد