Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر که لحظاتی پیش برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به پایان مهلت 10 روزه وزارت کشور برای اعلام نظر در خصوص صدور حکم شهردار جدید تهران گفت: نامه ای از سوی وزارت کشور به شورای شهر تهران ارسال شده که محرمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعطا افزود: به صورت کلی می‌توان گفت که این نامه نه ابلاغ حکم شهردار تهران است و نه اینکه اعلام می‌کند آقای حناچی‌ واجد شرایط تعیین شده برای شهرداری نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بند یک ماده 80 قانون اظهار کرد: بعد از اینکه شورا شهردار منتخب را به وزارت کشور معرفی می‌کند دو حالت وجود دارد که یکی صدور حکم شهردار توسط وزارت کشور ظرف مدت 10 روز است و دیگری هم اگر شهردار واجد شرایط تعیین شده تشخیص داده نشد مراتب را با ذکر دلیل و مستندات‌ به شورا منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به آنچه که در نامه وزارت کشور آمده است، ادامه داد: محتوای نامه نشان می‌دهد که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح‌‌تری از سوی وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای این پاسخ صریح‌ طبق موازین قانونی عمل کند.

اعطا با بیان اینکه ما امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهیم کرد، اظهار کرد: در این مکاتبه این نکته مطرح می‌شود که آن چیزی که در نامه وزیر کشور آمده در واقع وضعیت را برای شورا روشن نکرده است و به پاسخ صریح‌تری از سوی وزارت اطلاعات نیاز دارد تا بتواند بر مبنای آن پاسخ صریح و بر طبق موازین قانونی عمل کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که این وضعیت روشن بشود و ما بتوانیم به یک جمع‌بندی مشخصی برسیم سرپرست شهرداری تهران با قوت کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی از لحاظ اداره شهر وجود ندارد و تا این فرآیند طی شود ما خواهیم توانست به نتایج بهتری دست یابیم و خبرهای بهتری را اعلام کنیم.

وی در خصوص زمانی که در این فرآیند طی خواهد شد، اظهار کرد: طبق آنچه در قانون آمده اعلام شده که پس از 10 روز تصمیم گرفته شود اما چون حکمی امضاء نشده شورا پیگیری می‌کند و ممکن است در این مقطع حکم امضاء شود و ما تا چند روز آینده بهتر می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم و برای گام بعدی تصمیم‌گیری کنیم.

اعطا‌ در ادامه به توئیت‌ جنجالی الهام فخاری مبنی بر اینکه حناچی‌ از امروز شهردار تهران است واکنش نشان داد و گفت: خبر صحیح آن چیزی است که من الان گفتم و مطلب دیگری غیر از این وجود ندارد و شما به عنوان رسانه بهتر است که اخبار را از رئیس و یا سخنگو دریافت کنید.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در قانون به صورت مشخص مطرح شده که ابتدا 10 روز مهلت پاسخگویی وزارت کشور است و گفته شده یا در این مهلت حکم صادر خواهد شد و یا با ذکر دلایل و مستندات فرد منتخب را رد می‌کنند.

وی افزود: در ادامه قانون آمده اگر در این فاصله این اتفاق رخ نداد و شورا همچنان به انتخاب خود پافشاری داشت و دوباره حکم صادر نشد قانون شرایط دیگری را پیش‌بینی کرده که ما در گفت‌وگو با مراجعی که تصمیم گیرنده هستند موضوع را دنبال خواهیم کرد و امیدوار هستیم تا موضوع حل شود.

اعطا ابراز امیدواری کرد: طبق آنچه وزارت کشور اعلام کرده که نیاز به پاسخ صریح‌تری دارد این اتفاق رخ دهد و وضعیت شهردار تهران روشن شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر پاسخ وزارت کشور به شهردار شدن حناچی منفی باشد آیا او همچنان سرپرست می‌ماند یا شهردار دیگری انتخاب خواهد شد گفت: ما در این خصوص هیچ صحبتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم