Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:01:30 GMT

فضانوردی که خدمت به مردم را به سفر فضا ترجیح داد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۷۵۶۵

فضانوردی که خدمت به مردم را به سفر فضا ترجیح داد

امروز در آمریکا از مایه کارول ‏جمیسن بیش از آن که به عنوان یک فضانورد نام ببرند به عنوان یک فعال مدنی و انسانی که عمرش را صرف امور خیریه کرده اسم برده می‌شود.

وی متولد 1956‏ در شهر دیکاچر از ایالت آلابامای آمریکا است، در سال 1973 از دبیرستان فارغ التحصیل شد. مدرک مهندسی شیمی خود را از دانشگاه استنفورد در 1977 و دکترای پزشکی را از دانشگاه کورنل ‏در 1981‏ دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش‌های علمی جمیسن باعث شد که ‏‏2 دکترای افتخاری نیز به وی اهدا گردد. از 1981 تا دسامبر 1982 به عنوان پزشک در مرکز پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا و بیمارستان لس‌آنجلس فعالیت داشت. وی در ‏5 ژوئن 1987‏ به عنوان متخصص مأموریت برای سفر با کیهان پیماهای شاتل انتخاب شد.

پرواز شماره 47 شاتل فضایی‏ تنها ماموریت او در مدار زمین بود که نامش را به عناوین دویست و هشتاد و یکمین فضانورد جهان، صد و هفتاد ‏و ششمین فضانورد آمریکا، نخستین زن سیاهپوست ‏فضانورد و بیستمین زن فضانورد جهان به ثبت رساند. وی بعدا پروازی به فضا نداشت و پس از کناره گیری ‏ از ناسا به کارهای عام المنفعه پرداخت.

از ژانویه 1983 تا ژوئن 1985 در کشورهای ‏فقیر از جمله سیرالئون و لیبریا در زمینه ارائه مراقبت‌های پزشکی به مردم، سازماندهی دوره‌های آموزشی برای کارمندان محلی پزشکی و بازسازی زیرساخت‌های پزشکی، پژوهش بر روی واکسن هپاتیت ب و درمان بیماری هاری فعالیت داشت. در اکتبر 1985 به آمریکا بازگشت و برای یک شرکت پزشکی در کالیفرنیا به کار پرداخت.

جمیسن بنیانگذار موسسسه‌ای برای توسعه پروژه‌های آموزشی همچنین ایجاد یک سامانه پزشکی از راه دور برای آفریقا است .او امروز در آمریکا به عنوان یک فعال مدنی در کارهای خیریه به نقاط مختلف سر می‌زند و در محافل متعدد سخنرانی می‌کند.

یکی از فعالیت‌های دائمی او شرکت در مجامع مربوط به جوانان است و با سخنرانی‌های مهیج، آنان را به کار و تلاش برای سازندگی فرا می‌خواند. او به جوانان نصیحت می‌کند: "در زندگی ابتدا هدف‌تان را انتخاب کنید و تشخیص بدهید که چه مهارت‌هایی را برای رسیدن به این هدف لازم دارید. سپس برای رسیدن به این مهارت‌ها و اهداف خود تلاش کنید، البته باید بدانید که فراز و فرود فراوانی را در راه خواهید داشت و لازم است که در میان این افت و خیزها زندگی کنید و بدانید که بالاخره بر آنها پیروز خواهید شد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلان را به رئال، بارسا و سه پیشنهاد دیگر ترجیح دادم

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر پاتو بین سال‌های 2007 تا 2013 بازیکن میلان بود و به‌خصوص در سال‌های ابتدایی حضورش بازی‌هایی به یادماندنی انجام داد ولی سپس دچار افت شد و به فوتبال برزیل بازگشت. او در ادامه برای کورینتیانس و سائوپائولو بازی کرد و به‌خصوص درخشش با سائوپائولو و زدن 26 گل باعث شد تا در زمستان 2016 به‌صورت قرضی با بند خرید اختیاری راهی چلسی شود اما در این باشگاه تنها دو بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. او در سال گذشته میلادی 9 بازی برای سائوپائولو انجام داد.

پاتو در مورد انتقالش به میلان و رد پیشنهادات بزرگ دیگرش گفت: «در اینترناسیسونال خیلی خوب کار می‌کردم. راستش را بخواهید آنجا خیلی خوشحال بودم، اما نتوانستم پیشنهاد باشگاهی مثل میلان را رد کنم که در آن زمان با رونالدو نازاریو که الگویم بود و همچنین کاکا، پائولو مالدینی، جنارو گتوزو، آندره‌آ پیرلو، کلارنس سیدورف، سرجینیو، امرسون، دیدا، عملا بهترین تیم جهان بود. از آژاکس و پی اس وی هم پیشنهاداتی دریافت کردم و البته از چلسی، بارسلونا و رئال مادرید، اما من به میلان بله گفتم، زیرا آنها قوی ترین تیم جهان بودند و به مابقی نه گفتم.»

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • ارایه خدمت پزشکی و بهداشتی ارتش در گچساران
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • میلان را به رئال، بارسا و سه پیشنهاد دیگر ترجیح دادم
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه