Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند زردی برگ ها در کنار خیابان جمع شده و منتظر جارو کردن کارگرهای شهرداری است اما اگر سر صحبت کردن را با آنها باز کنیم از غم هایشان می گویند و اینکه در این اوضاع اقتصادی باید منتظر بمانند که شهرداری حقوق هایشان را پرداخت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هوا سرد است و صدای خش خش برگ ها با جاروی کارگر شهرداری به زیبایی آغشته می شود و شهر رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد ، هر چند زردی برگ ها در کنار خیابان جمع شده و منتظر جارو کردن کارگرهای شهرداری است اما اگر سر صحبت کردن را با آنها باز کنیم از غم هایشان می گویند و اینکه در این اوضاع اقتصادی باید منتظر بمانند که شهرداری حقوق هایشان را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تنها توقعی که داریم پرداخت حقوق سر وقت است و چیز دیگری نمی‌خواهیم


... یکی از کارگران شهرداری است که می گوید دو ماه است که حقوق خود را نگرفته است و همچنان منتظر است تا سفره ی خالیشان را نونوار کنند.

 


این رفتگر سنندجی که 5 سال سابقه کار در شهرداری سنندج را دارد خطاب به شهردار سنندج، تصریح کرد: واقعاً نمی‌دانم چرا بودجه برای پرداخت حقوق نیروهای رسمی هست اما به ما کارگرهای شرکتی که می‌رسد بودجه ندارند و ظلم می‌کنند؛ باید شهرداری سنندج بداند که ما هم خدای داریم و تنها توقعی که داریم پرداخت حقوق سر وقت است و چیز دیگری نمی‌خواهیم.

 


وی خاطر نشان کرد: باید مسئولان بدانند ما هم زن و بچه داریم و شب و روز در سرما و گرما برای مردم شهر زحمت می‌کشیم اما نمی‌دانم چرا کسی به فکر ما نیست.

 


وی می گوید: در این اوضاع اقتصادی و با این حقوقی که طبق قانون کار به کارگران پرداخت می شود متاسفانه کفاف زندگیمان را برای 10 روز هم نمی دهد چه برسد به اینکه چند ماه باید منتظر باشیم تا بلکم رنج دستمزدی که حق و حقوق خودمان است را پرداخت کنند.

 

 

ما هم مشکلات زیادی داریم و خرج خانواده را می‌دهیم


یکی دیگر از کارگران شهرداری با اشاره به اینکه دو ماه حقوق نگرفته‌ام، گفت: نباید برخی از حرف‌ها را زد اما از مسئولان خواهش می‌کنیم از این بیشتر گرفتارمان نکنند چراکه ما هم مشکلات زیادی داریم و خرج خانواده را می‌دهیم.

 


وی می‌گوید: بیشترِ پاکبانان و کارگران خدماتی شهرداری، مستاجر هستند؛ در بی پولیِ فعلی، نه تنها در پرداخت اجاره خانه‌هایمان درمانده‌ایم؛ بلکه به همه کسبه و اهالی محل مقروضیم؛ حتی به نانوایی‌ها.

 


این کارگر ادامه می‌دهد: مقامات و مسئولان، کمبود بودجه را بهانه می کنند و می‌گویند باید باز هم صبر کنید؛ این در حالیست که  هیچ راهی برای تامین مخارج یومیه خانواده نداریم.

 

 

عدم پرداخت بموقع حقوق کارکنان و کارگران دغدغه اصلی مدیران شهرداری است


شهردار سنندج می گوید: یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهرداری سنندج عدم پرداخت بموقع حقوق کارکنان و کارگران است.

 


شهردار سنندج با بیان اینکه پرداخت بموقع حقوق کارکنان و کارگران جزء دغدغه های اصلی و همچنین اولویت برنامه مدیران شهرداری است، اعلام کرد: تمام تلاش خود را در جهت پرداخت بموقع حقوق بکار خواهم گرفت.

 


وی گفت: کارگران خدوم و زحمتکش واحد خدمات شهری شهرداری با فعالیت شبانه روزی در سطح شهر همواره  در راستای ارتقاء نام و جایگاه شهرداری نقش بسیزایی دارند.

 


حشمت اله صیدی بیان کرد: متاسفانه عدم بموقع پرداخت حقوق در سالجاری برای مدیران شهرداری بسیار آزاردهنده است که از این بابت از تمامی کارکنان و کارگران و خانواده گرانقدر آنها عذر خواهی می کنم.

 


وی گفت: سال گذشته هم در حالی فعالیت کاری خود را در شهرداری آغاز نمودم که بیش از دو ماه از حقوق پرداخت نشده بود که با تلاش و همت تمامی مدیران و کارکنان توانستیم در پایان سال حقوق معوقه و عیدی را پرداخت کنیم.

 


صیدی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سالجاری نیز تا پایان فصل بهار توانستیم بموقع نسبت به پرداخت حقوق اقدام نماییم اما متاسفانه بحران اقتصادی حاکم بر کشور از لحاظ  درآمدی شهرداری ها را در سراسر کشور با مشکل مواجهه کرد.

 


وی با بیان اینکه پرداخت معوقات حقوق کارکنان و کارگران  یکی ازدغدغه ها و مهم ترین اولویت های مدیران شهرداری است، گفت: در این راستا تمام تلاش خود را در جهت پرداخت  بموقع حقوق بکار خواهیم گرفت.

 


صیدی در خصوص شایعات منتشر شده در رابطه با اینکه منابع پرداخت حقوق صرف هزینه های عمرانی شده اعلام کرد: هزینه اجرای طرح های عمرانی که در سالجاری در راستای رفاه و آسایش شهروندان در حال اجرا است از منابع مختلفی نظیر طلب از دیگر دستگاههای اجرایی تامین شده است.

 


شهردار سنندج در پایان از زحمات تمامی کارگران خدوم و زحمتکش واحد خدمات شهری تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد: با تعامل وهمکاری دو سویه بتوانیم با خدمات رسانی شایسته و مناسب موجبات رضایتمندی بیش از پیش شهروندان را فراهم نماییم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟

سیصد و سی‌امین جلسه شورا عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود. عنوان شده جلسه با موضوع «اصلاح مصوبه و ترمیم دستمزد ۱۴۰۳» است.

علیرضا میرغفاری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به این خبر و تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار عنوان کرده «شنیده شده امروز شورای عالی کار با دستور جلسه‌ای نامعلوم در حالی قرار است برگزار شود که من به عنوان یکی از نمایندگان کارگران اکنون در محل کارم واقع در کنگان حضور دارم. تاکید می‌کنم موضع این جانب و بیش از ۱۰۰ هزار کارگری که از پویش «حداقل دستمزد ۱۵ میلیونی» حمایت کردند، تغییری نکرده است».

در این پویش آمده؛ هدف این پویش اعتراض کارگران به رویه فعلی در تعیین حداقل دستمزد، یعنی نادیده گرفتن «سبد معیشت خانوار» است که در سال ۱۴۰۲ منجر به فاجعه دستمزد ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومانی شد.

کارگران ایران با ۶ سال ثابت ماندن حداقل دستمزد در دوران سخت جنگ تحمیلی هزینه اقتصادی قابل توجهی پرداخت کردند؛ اگرچه قرار بود فاصله بین مزد و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی در دوران جنگ، طی مدت کوتاهی پس از آن جبران شود، اما تمام دولت‌های پس از جنگ به وسع خود به این فاصله افزودند؛ به طوری که امروز جبران فاصله بین حداقل دستمزد و هزینه‌های زندگی، صرفاً با معیار قرار دادن نرخ تورم عملاً ممکن نیست.

در این شرایط اجرای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار برای خروج از بن‌بست کنونی ضروری است؛ این بند زمین‌مانده تصویب حداقل دستمزد سالانه را مشروط به تأمین «معیشت خانواده» می‌داند. آخرین محاسبات رقم این سبد در سال جاری را بیش از ۲۲ میلیون تومان نشان می‌دهد.

با توجه به ناممکن بودن جبران آنی فاصله حداقل مزد و سبد معیشت، این پویش در قدم اول به دنبال تصویب رقم ۱۵ میلیون تومان به‌عنوان حداقل دستمزد ۱۴۰۳ است. این مبلغ با توجه به تورم کمرشکن سال گذشته و مهم‌تر از آن، تورم قابل پیش‌بینی امسال، تنها یک گام اولیه برای نزدیک‌تر کردن حداقل دستمزد به سبد معیشت در سال‌های آینده خواهد بود.

در حال حاضر به دلیل برتری تعداد اعضای دولتی و کارفرمایی به نسبت نمایندگان کارگری، شورای‌عالی کار یک نهاد سه‌جانبه‌ی صنفی نیست و آن طور که در سال‌های گذشته مشاهده شد، مصوبه دستمزد حتی بدون امضای نمایندگان کارگران، صرفاً بر اساس قدرت سیاسی طرف مقابل به تصویب رسیده است.

ویش اجتماعی «حداقل دستمزد ۱۵ میلیونی» اعتراضی مسالمت‌آمیز و مدنی است تا با فراخواندن مخاطبان مصوبه مزدی در سراسر کشور، فرصتی برای اتحاد نیروی کار ایران و افزایش توان چانه‌زنی نمایندگان کارگران در مذاکرات تعیین دستمزد ۱۴۰۳ فراهم کند.

گفتنی است، در ساعت‌های پایانی سال گذشته حداقل دستمزد ۱۴۰۳ جامعه کارگران بدون امضا نمایندگان جامعه کارگری و با امضا نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی مصوب و اعلام شد. در این خصوص رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت، افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۳ با احتساب کسورات، فقط قریب ۴۰ درصد معیشت کارگران را پوشش خواهد داد.

منبع: آرمان ملی

tags # حقوق کارگران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟