Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در گردهمایی مدیران بسیج اساتید استان و دبیران حلقه های صالحین در دانشگاه پیام نور استان : بسیج پیوندی از جنس اندیشه و عمل، فرهنگ و حرکت و پویایی و تفکر در راه حل معضلات جامعه است.
رسالت اصلی بسيج حفاظت از انقلاب اسلامي است راهبرد رهبر معظم انقلاب ، جذب حداكثري بسيج است كه در اين راستا روز بسیج فرصتی است تا با معیار اندیشه و تفکر بسیجی، روحیه و انگیزه و اعتقاد اساتید نسبت به مهمترین ارزشهای نظام به معرض سنجش گذاشته و تلاش ایشان برای احیای ارزشهای انقلاب در سطح دانشگاه و جامعه را بسنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت : اندیشه بلند معمار کبیر انقلاب امام راحل بعنوان تشکیل بسیج بر ذهن مردمان این مرز و بوم نفوذ کرد و در سیر تاریخی خود در چهار دهه با نمود های مختلف ، انقلاب اسلامی را ایجاد و با حضور در هشت سال دفاع مقدس قدمهای جدی برداشته شد و تلاشهای موثری در بازسازی اقتصادی را رقم زد و اینک بسیج بعنوان بالاترین دموکراسی دینی و بعنوان یک الگو برای کشورهای دیگر ، گام در عصر تمدن سازی نهاده است. بسیج در عرصه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، نظامی و اقتصادی خود همواره موفق بوده و افق های بلند را با منویات رهبر معظم انقلاب پیش رو داشته است و در هر یک از زیرساختها اقشاری از جامعه همراه این مسیر گردیده است و البته سهم بسزایی از قشر نخبگانی جامعه اساتید دانشگاه در این راه حضور جدی و موثری از ابتدای انقلاب تا کنون داشته‌اند.
محمد باقری در ادامه افزود : بی شک استاد بسیجی را بیشتر با مولفه های علمی ، عقیدتی و اندیشه ای اش در جامعه باید شناخت استادی با شاخصه های ایمان متفکرصاحب بصیرت، خودباور ،شجاع با اخلاص با نشاط اهل نظر،  کارآمد ، امیدوار ، دارای روحیه و اندیشه جهادی همواره آماده به کار ، وظیفه محور ،صاحب نظم، اخلاق و روحیه الهی و اسلامی و در نهایت ولایتمدار است. استاد بسیجی با تمام توانش تصمیم کمک به حل مشکلات و معضلات جامعه اش را دارد و در این راه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه یک استاد بسیجی در عرصه جامعه و دانشگاه ، فرمانده مقابله با جنگ نرم است و وظیفه اش آماده سازی و بصیرت افزایی دانشجویان و آحاد جامعه به عنوان افسران این عرصه پیچیده و سخت است. یک استاد بسیجی در عرصه سیاست یک عنصر انقلابی ، جهادی و دارای بصیرت است که انتقال بصیرت به جوانان و نسلهای آینده برخود لازم می داند.
محمد باقری با اشاره به بهره مندی از اساتید بسیجی دانشگاه ها در پروژه های گوناگون عنوان داشت: این اساتید با انگیزه های جهادی و روحیه بسیجی که از دوران دفاع مقدس برای ما به ارمغان آمده است، توانسته اند اقدامات قابل توجهی را انجام دهند و در یافتن راه حل برای عبور از مشکلات و معضلات علمی کشور تلاش های موثری را انجام دهند.

در این نشست حجت الاسلام دکتر رضائی اصفهانی مترجم و مفسر قرآن کریم ،استاد تمام جامعه المصطفی العالمیه و سرحلقه صالحین بسیج اساتید استان اصفهان با بیان نقش شیعه در پیدایش علوم اسلامی به اهمیت و وجوب این موضوع پرداخت
وی ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) وامام جعفر صادق (ع) در رابطه با میلاد حضرت محمد (ص) به بیان علم ایشان پرداختند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم