Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکززنجان ؛مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: حسب گزارش بازرسین ، یک واحد صنفی اقدام به عرضه سموم کشاورزی تقلبی کرده بود که در این خصوص پرونده تخلف در شعب این اداره کل تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

ممیزی افزود:  بر اساس حکم صادره ، واحد متخلف علاوه بر معدوم نمودن سموم تقلبی ، به پرداخت جریمه نقدی بمیزان دویست و سیزده میلیون ریال محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زنجان حکم سم تقلب نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات که امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به قوه قضاییه ارجاع شد، یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران این سازمان، دست داشتن در تشکیل شبکه قاچاق سموم شیمیایی و ایجاد انحصار واردات برای چند شرکت بوده است.

در بخشی از این گزارش که علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی آن را در صحن علنی قرائت کرد، آمده است:

" یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران سازمان حفظ نباتات از جمله مدیر کل وقت دفتر کنترل آفات در ایجاد نوعی از شبکه قاچاق سموم شیمیائی؛ واگذاری امتیاز واردات چندین برابر نیاز سالانه کشور به برخی از شرکت ھا در زمان اعلام ممنوعیت سال تدارک و ممنوعیت سال واردات برای سمومی است که زبان و خسارات انسانی از بابت سرطان و تومورزایی و بروز سایر بیماری ھای صعب العلاج و ھمچنین ماندگاری سنواتی در خاک موجب ممنوعیت استفاده از آن شده است.
در این خصوص آمار گمرک جمھوری اسلامی بیانگر واردات سموم ممنوعه شیمیائی حتی در سنوات پس از ممنوعیت واردات است که برای ۴۲ نوع سم شیمیایی که غالبا از سال ۱۳۹۵ مسوخ شده اند؛ تا سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۴۲ میلیون لیتر ۴۲،۵۷۰،۰۷۹ لیتر/کیلوگرم سموم ممنوعه وارد کشور شده و بیش از ۲۲۶ میلیون دلار برای آن تأمین ارز شده است که تخلف مدیران وقت دفتر آفت کش ھا محرز می‌باشد.

موضوع قاچاق صرفا معطوف به عرضه آفت کشھای غیر مجاز نبوده و گاهی هم شامل قاچاق انواع بذر، نھال و میوه می‌شود که در این حالت علاوه بر ضرر به تولید و اقتصاد کشاورزی، موجب ورود برخی از آفات و بیماری ھای گیاھی از جمله روگوز گوجه فرنگی به کشور شده و طغیان لجام گسیخته آن آفات و حتی بیماریھای گیاھی جدید موجب تحمیل ھزینه ھای تأمین آفت کشھای مربوطه و منابع ارزی آن شده است.

متن کامل گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات 

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار
  • برخورد قاطع با متخلفین و برهم زنندگان امنیت غذایی مردم در شهریار